Yeni Jenerasyon: “Biz Kuşağı”

Y ve Z Kuşağı’nın popülerliğinden sonra Generation We geliyor!

Yeni Jenerasyon: “Biz Kuşağı”

Her yıl yapılan araştırmalar ve teknoloji  yaşam tarzlarının hızlı değiştiriyor. 20 yıldan önce değişmeyen kuşaklar ise, yerini farklı kuşaklara bırakıyor. 2017’de birçok sektörün hedef noktası olan Y ve Z Kuşağı, gelecek yıllarda yerini Biz Kuşağı’na ( Generation We) devredecek gibi gözüküyor. Bu jenerasyon, kişiselleştirmeye önem veriyor. İletişim, sosyalleşme, şüphecilik duyma ve araştırma onları farklı kılan özellikleri arasında.  En önemli özellikleri ise, tam bir tüketim çılgınları!

Türkiye’de pazarlamacılar yatırımlarını yoğun olarak 10’lu yaşlarındaki “teenager” dediğimiz ergenlere dönük gerçekleştiriyor. ABD’li araştırma ve pazarlama stratejileri şirketi Iconoculture’ın kurucu ortaklarından Mary Meehan’a göre, “Amerika’da 0-10 ya grubundaki çocukların satın alma gücü 18 milyar doların üzerindedir. Bu jenerasyon, kişiselleştirilmiş debit ve kredi kartları ile harcamalarını gerçekleştiriyor. Amerika’da bu jenarasyonun tüketime olan bağlılığı göz önünde bulundurularak pazarlama alanında ciddi yatırımlar gerçekleştiriliyor.” ABD’de 2005 itibariyle 0-10 yaş arasında olan 43 milyon 900 bin çocuğun sahip olduğu doğrudan satın alma gücünün 18 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Dünyada ise bu yaş grubundaki çocukların nüfusu 1 milyar 300 milyonun üzerinde. Türkiye’deki sayıları ise 14 milyonu aşıyor.

Biz Kuşağı’nın (Generation We) Özellikleri Nedir?

Ağırlıklı olarak X Kuşağı’nın ebeveynleri olan 1995 yılı ve sonrasında doğan çocuklar, Biz Kuşağı grubuna giriyor.

  • Biz Kuşağı, dijital ve çevrimdışı arkadaşlarıyla daha bağlantılı ve küresel bağlamda çeşitliliğe ve sosyal adalete daha çok değer veriyor. Bu yüzden, takım halinde öğrenme ve kolektif çalışmalara oldukça yatkınlar.
  • Toplumsal cinsiyet, cinsellik, ırk, ücret ya da çevre konularına önem vermiyorlar. Kendileri, arkadaşları ve gördükleri diğer insanlar için savaşmaya odaklı görüşlere sahipler. Bu yüzden büyük bir dayanışma ve hoşgörü çerçevesinde ilişkilerini yönetiyorlar.
  • TV, internet, bilgisayar artık hayatlarının ayrılmaz parçalarını oluşturuyor. Cep telefonu, Playstation ve Gameboy gibi elektronik aletler ile iç içe yaşıyorlar. Bu özellikler de kendilerine sunulanları çabuk tüketmelerine ve sabırsız olmalarına yol açıyor.
  • Teknoloji ile birlikte bu kuşak, dünyayı fiziksel sınırları olmayan bir yer olarak görüyor. Bu görüş onları keşfetmeye, yeni şeyler öğrenmeye ve süregelen bilgileri sorgulamaya yönlendiriyor.
  • Her türlü ürün ve hizmetin kişisel olanına ilgi gösteriyorlar. Sevdikleri programları istedikleri zaman seyretmek, sevdikleri şarkıları istedikleri sırayla dinlemek onlar için çok önemli. Yani, radyoda denk geldikleri şarkıyı ikinci kez dinleyememek onları cezbetmiyor.
  • Hislerini daha çok dile getirdiklerinden daha dürüst bir kuşak ile karşı karşıyayız. Bu kuşak, Y ve Z Kuşağı’ndan daha girişimci, sadık, açık fikirli ve lider özelliklere sahip. Kendi işlerini kurma alanında daha büyük hayaller peşinde çalışmalarını yürütüyorlar. Bu yüzden daha ciddi bir şekilde anılmak, değer görmek ve kariyer odaklı çalışmaları ile ön plana çıkmak istiyorlar. Bugünün öğrencilerinin %72’si kendi işlerini kurmak istiyor.
  • Özgüvenleri yüksek olduğu için kendi geleceklerini yönetme ve kontrol etme özgürlüğünü istiyorlar.
  • Video oyunlarına daha çok ilgi gösteriyorlar. Bu kuşak büyüdükçe bu sektör de onların istekleri doğrultusunda büyüyüp gelişecek.
  • Bu kuşağın ebeveynleri de çocuklarının üzerine daha fazla düşüyor. Çocuklarının tercihleri, ebeveynlerini daha çok etkiliyor ve ebeveynler de onların isteklerine göre alışveriş yapıyorlar. Seyahat, gıda, sağlık ve özellikle teknoloji alanında ebeveynlerine satın aldırma güçleri yüksek.
  • Kendilerine özel olan ürünleri ve kişiselleştirmeleri daha çok seviyorlar. Coca Cola’nın ve Nutella’nın isme özel ürünleri bir zamanların popüler kampanyalarındandı. Spotify’da kişinin dinlediklerine özel hazırlanan müzik albümleri ve pelüş oyuncağa eklenebilen müzikler onları daha çok cezbediyor.
  • Bu kuşak daha yetenekli ve istikrarlı gençlerden oluşuyor. Bu da daha güçlü, dirençli ve gerçekçi bir nesille karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor.

Biz Kuşağı, şu anda “gezegenin yüzü” olarak betimleniyor. Günümüzde ekranlara bağlı kalmak “kötü” kalıplar arasında yer alıyor. Fakat Biz Kuşağı, dünyaya tüm kuşaklardan daha iyi ve sosyal bağlanıyor. Değişen küresel kültürün gerçekliğini temsil ediyorlar.

Bu kuşak, pazar hakkında bilgi sahibi ve marka bağlılıkları da oldukça yüksek bir topluluğu oluşturuyor. Tüketim güçleri de yaşları ilerledikçe artış gösterecek. Bu yüzden, pazarlamacıların odak noktasının şimdiden bu kuşak üzerine olması gerekiyor.