Hologram Teknolojisi ile Hayallerinize Yakından Bakın

Bilim-kurgu filmleri hologram teknolojisi ile gerçek oluyor!

Teknoloji hızla değişirken film kurguları da hologram teknolojisiyle hayatın akışında bizi yakalıyor.  Black Mirror, Yıldız Savaşları ve Azınlık Raporu gibi filmlerde yer alan holografik sahneler günümüz teknolojisine ışık tutuyor. Her dakika üretilen yeni bir ürün, alışkanlıklarımızı değiştirmeye devam ediyor.  Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının gelişmesiyle insan gözüne en yakın görüntü veren hologram teknolojisine olan ilgi artıyor. Bu doğrultuda geliştirilen uygulamalar, ilgimizi çekerek satın alma kararlarımızı da etkiliyor.

Geçmişte de hologram teknolojisinin izlerini görmek mümkün. 2006 yılında Grammy Ödülleri’nde Gorillaz ve Madonna’nın hologram teknolojisi ile gerçekleşen şovu beğeni toplamıştı. O zamanın hologram teknolojisi, ince bir metal üzerinde yansıtılan şovdan ibaretti. Michael Jackson Immortal World Tour da Michael Jackson’ın varlığını; görüntüsü, dansları ve şarkılarıyla fiziken hissettiren teatral bir gösteridir. Kaybettiğimiz değerli sanatçıları yaşama döndürme olarak kullanılan bu hologram teknolojisi, sanatçıların hayranları tarafından oldukça seviliyor. Geçmişte, Richard Branson, Al Gore ve Bill Gates gibi ünlü isimler, holografik konuşma ve konferanslar düzenledi. Günümüzde de hologram teknolojisi ile canlı toplantılar, eğitim ve konferanslar gerçekleştiriliyor.

Paris Orly Havalaalanı’nda yolcular, konuşan güler yüzlü holografik sanal elemanlarından uçuş bilgilerini alabiliyor. Ayrıca mağazalarda uygulanan Holografik Sanal Yardımcılar, mağaza girişlerinde müşterileri karşılamak üzere konumlandırılıyor. Böylece her müşteri, mağazaya girerken özel şekilde karşılanıp mağaza hakkında bilgi alabiliyor.  Aynı zamanda hologram teknolojisiyle tüketiciler, ürünü daha detaylı incelerken ürüne olan güvenleri de bu doğrultuda artıyor. Ürünü inceleyen müşteriler, soru işaretlerine cevaplar bularak daha hızlı karar verebiliyor. Ayrıca modelsiz defileler de tercihi artırarak mankenlerin yerini almaya başlıyor. Konut satışlarında kullanılan maketler yerine 3 boyutlu hologram gösterilerinin tercihi, deneyim yaşatarak insanları daha kolay ikna ediyor.

Holografik paketleme ile üç boyutlu görsellere bilgi kayıt ediliyor, saklanıyor ve yeniden gösterilebiliyor.  Böylece pazarlamanın önemli sorunu olan “taklit ürün” ortadan kalkıyor. Aynı zamanda, holografik paketlerdeki imajlar, hareket edip konuşabiliyor. Böylece tüketici, ilgilendiği ürün hakkında bilgi alarak ürünü güvenle satın alabiliyor. 3D Hologram Coca Cola şişesi buna güzel bir örnek teşkil ediyor.

Gelecekte fabrikada üretilen her ürün, hologram teknolojisine göre dizayn edilip testlerden geçtikten sonra üretime girecek. Firma giderlerini düşürecek bu uygulama, ek maliyetleri de engellemiş olacak. Zaman içerisinde, hologram mühendisliği eğitimleri de başlayacak. Dosya indirme işlemleri bile zamanla tarihe karışarak hologram teknolojisi kullanılan bilgisayarlar ön plana çıkacak. Hologram teknolojisi ile evinizde incelediğiniz ürünü firmaya giderek veya aynı anda internet üzerinden satın alabileceksiniz. Televizyon yerine de cep telefonlarınızdan mekân ve zaman ayarı yaparak doğadaki canlıları oldukları yerden izleyebileceksiniz.

Geleneksel pazarlama stratejileri, teknolojiyle evrilmeye, gelişmeye ve değişmeye devam ediyor. Teknolojiye uyum sağlayamayan şirketler zamanın çizgisinde kaybolmaya başlıyor. Hologram teknolojisini kullanmanın yanı sıra yaratılan yeni, yaratıcı ve inovatif iletişim kanallarının nasıl kullanılması gerektiğinin de öğrenilmesi gerekiyor.