Yeni Dönemin Yeni Oyuncuları: Nano Influencerlar - GoSocial Dijital İletişim Ajansı

Yeni Dönemin Yeni Oyuncuları: Nano Influencerlar

Uzun bir süredir hayatımızda olan influencerların artık ne anlama geldiklerini, nasıl para kazandıklarını, sosyal medya ile haşır neşir olan her kullanıcı biliyor. Adeta bir meslek ünvanı haline gelen influencerlık, hem markaya hem de gerçekleştiren kişiye oldukça güzel bir geri dönüş sağlıyor.

Fakat; son bir yılda neredeyse önümüz, arkamız, sağımız ve solumuz her dakika storylerde ürün tanıtan, buram buram reklam kokan içerikler ile doldu. Bu tarz hesapların en kötü yüzbinlerce takipçisi olduğunu ve etkileşim oranlarının da yine yüzde 5-6 civarında olduğunu varsayarsak, bu durumda milyonlarca insan bir gün içerisinde keşfet sayfası ve paylaşım yolları ile bu içeriklere maruz kalıyor.

Peki bu nano influencerlar kimdir? Evet influencer tabiri uzun zamandır hayatımızda lakin, daha önce influencer kategorileri ve bu kategorilerin neye göre belirlendiği hakkında bir bilgi görmemiş olabilirsiniz. Eğer markanız için bu tarz bir strateji izlemek istiyorsanız, yazının devamı sizin için bir yol haritası olacak. 😊

We Are Social’ın 2019 raporuna göre; dünya nüfusunun toplamda yüzde 43’ü sosyal medya kullanıyor. Bu durumda da markalar, hedef kitlelerine ulaşmak için her gün farklı stratejiler üretip, rakipleri ile rekabet yarışına giriyorlar.

Influencerların Türleri Takipçi Sayısına Göre Nasıl Belirleniyor?

  • Mega Influencerlar

Mega influencerlar, en az bir sosyal medya platformunda 1 milyon+ takipçi sayısına ulaşan kullanıcılara ait kategoridir. Bu kişilerin takipçi kitlesi niş bir konu üzerine değil, birden fazla segmenti içinde barındırmaktadır.

Mega influencerlar ile genelde çok büyük global markalar iş birliği içerisine girmektedir. Çünkü mega kategoride bulunan hesapların, tek bir içerik için yüz binlerce lirayı bulan maliyeti olabilmektedir.  Bu yüzden markalar, çalışacakları influencerı çok uzun araştırmalar sonucu seçmektedir.

Ayrıca mega influencerlar sahip oldukları ünü, genel olarak sosyal medya dışında (TV,Sinema vb.) alanlarda elde edip sosyal medyada devam ettirmektedirler.

  • Makro Influencerlar

Makro influencerlar ise 500 bin ila 1 milyon arasında değişen takipçi sayısına sahip olanların girdiği kategoridir.

Sayısal olarak mega influencerlardan çok daha iyi etkileşim oranı yakalamakla beraber, içerik üretmeyi ve takipçi analizini kendileri de gerçekleştirebilmektedirler. Çünkü mega kategoride bulunan hesaplara nazaran, bulundukları konuma dijital alanlarda ün kazanarak gelmektedirler.

  • Orta Seviye Influencerlar

En az 50 bin ila 500 bin arasında bir kitleye hitap eden hesaplar, orta kategoride yer almaktadırlar. Genelde niş bir özellikle buraya kadar geldikleri için doğru bir çalışma ile markalar, direkt hedef kitlelerine ulaşabilirler.

Orta seviye bir influencer ve doğru ürün/zamanlama ile hedefinizi tam ortadan vurabilirsiniz.

  • Mikro İnfluencerlar

Bir konuda uzmanlaşmış ve hedef kitlesi de bu uzmanlık alanı ile ilgilenen kullanıcılardan oluşan influencerlardır. 10 bin ila 50 bin arasında bir takipçi sayısına sahip olmaları gerekmektedir.

Bazı mikro influencerlar, genelde bilgin oldukları sektörlerde zaten belirli bir kazanç elde ettikleri için, çok daha düşük bütçeye sizinle çalışmaya hevesli olurlar.

  • Nano Influencerlar

Ve geldik blog yazımızın esas konusuna…

Nano influencerlar, içerik pazarlaması stratejilerine eklenen en son kategoridir. Bu gidişle de daha çok planlamalar yapılacak kategori olabilir.

Bu kategori 500 ila 10 bin arası kullanıcıları kapsamaktadır. “Takipçi sayısı çok az, bir marka olarak buradan nasıl kâr elde edeceğiz” diye düşünebilirsiniz. Fakat nano influencerlar global alanda çoktan kendilerini kanıtlamış durumdalar.

En büyük özellikleri de aslında çok sınırlı bir kitleye hitap etmeleridir. Fakat bu kitlelerden yüksek etkileşim oranları elde etmekte ve birebir iletişime geçmektedirler.

Takipçileri genelde arkadaş ve yakın çevresi olduğu için güven ve samimiyet düzeyleri üst seviyededir.

Bir marka, nano influencera iş birliği için gittiğinde çok düşük bütçeye hatta belki de sadece ürün/hizmet karşılığında anlaşma yapabilir. Bunun da sebebi, nano influencerın bu iş birliğini kendisi için bir fırsat olarak görmesidir.

Eğer çok büyük bir hedef kitleye ulaşma gibi stratejiniz varsa, nano influencerlar pek planlamanıza uymayabilir ya da birçok nano influencer ile anlaşmanız gerekebilir. Ama eğer niş bir ürün/hizmeti tanıtmak istiyorsanız, nanolar tam size göre. 😊

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir