Türkiye Netflix İzliyor

Türkiye Netflix İzliyor

Geçtiğimiz günlerde açıklanan rakamlar ile piyasa değeri 98,5 milyar dolardan 107,2 milyar dolara yükselen Netflix, dünya genelinde sahip olduğu 117 milyon üye sayısı ile rekor kıran online film ve televizyon içeriği portalıdır.

1997 yılında Reed Hastings ve Marc Randolph tarafından kurulan Netflix, başta sadece Amerika’daki abonelere hizmet veriyor ancak popülaritesinin hızla artmasıyla birlikte 2016 yılında Türkiye’nin de dahil olduğu 130 ülkeye açılıyor.

Netflix, Türkiye’de daha önce VPN servisleri ile izlense de Eylül 2016 yılında Türkçe desteği ile birlikte ilk bir saatte 7 bin üye kazanarak büyük bir başarıya imza atıyor. Geçtiğimiz Ocak ayında açıklanan Netflix araştırma sonuçları ve reklam filmleri geri dönüşlerine baktığımızda Türkiye’deki başarısını hala sürdürdüğü bir gerçek.

22 ülkeden 37 bin kişinin katıldığı araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki Netflix kullanıcıları, daha çok otobüslerde dizi ve film izliyor. Dünya genelindeki kullanıcıların %67‘si, Türkiye kullanıcılarının ise %77‘si işe gidiş-dönüşlerde, otobüs yolculuğu yaparken veya uçaktayken dizi ve film izliyor.

Ayrıca %43’ü, dışarıda film ve dizi seyrederken, çevresindeki insanların da gizlice ekranlarına baktıklarını söylüyor. Bu şekilde ‘istemeden bir yapımın devamını öğrenenlerin’ oranı  %13.

Ülkemizdeki kullanıcıların %88’i uçakta ve e gidip gelirken %7’si ise tuvalette dizi ve film izlediğini söylüyor. Bununla birlikte %21’i dışarıda dizi-film izlerken başkalarının yorum yaptığını, %47‘si ise film ve dizi izlemenin etrafındakilerle muhabbet etmekten daha önemli olduğunu vurguluyor.

Peki bu kadar başarılı olmasının sebebi nedir?

Netflix’in Amerikan pazarında Amazon Prime ve Hulu olmak üzere 2 büyük rakibi var. Ancak Netflix, rakiplerinden bir özelliği nedeniyle sıyrılıyor: İçgörü

İçgörüyü Netflix’in çalışma mekanizmasında görüyoruz. “Tüketici benden ne ister?” sorusunu kaliteli videolarını makul bir ücret ile birleştirerek cevaplamaya çalışıyor: Netflix’in aylık üyelik bedeli 10 dolar civarında. Amazon Prime ve Hulu ile kıyaslayacak olursak daha ucuz. Amazon Prime’da bir yıllık üyelik bedeli 100 dolar, ilk yıldan sonra aylık üyelik bedeli 11 dolar olsa da ilk aldığı ücret yüksek ve yıllık olduğu için üyelerine ayrılma şansı tanımıyor.  Hulu ise üyelik bedeli olarak 8 Dolar alıyor; ancak reklam veriyor. Reklamsız seçeneği tercih ederseniz ücret, 12 dolara çıkıyor. İçerik sayılarını karşılaştırırsak, Netflix’in diğer ikisinden daha fazla içeriği var ve sıklıkla bünyesine yeni başlıklar ekliyor.

Türkiye’deki başarısını ise içgörüler ile bezenmiş çalışmalarında görebiliriz. Sadettin Teksoy’lu Stranger Things, Ekşi Sözlük yazarlarına Black Mirror göndermeleri, Orklar Aramızda fragmanıyla Bright gibi birçok örnek verebiliriz.

Netflix’in bu başarısı karşısında markalar ne yapıyor?

Netflix’in başarıları, Disney ve Apple gibi markaları da harekete geçirmiş durumda. Disney, Star Wars serileri başta olmak üzere, bünyesinde bulundurduğu bütün yapımların izlenebileceği bir yayıncılık servisi üzerinde çalışıyor. Alt kuruluşu BAMTech Media ile bu konuyla ilgili çalışmalar yapılıyor.

Amerika’da kurumlar vergisi indirimi söz konusu olduğundan Citi analistleri Jim Suva ve Asiya Merchant, Apple’ın Netflix’i satın alma ihtimalinin % 40 olduğunu düşünüyor.