En Güvenilir Sosyal Mecra: LinkedIn

En Güvenilir Sosyal Mecra: LinkedIn

Geçtiğimiz günlerde  açıklanan “Digital in 2017 Global Overview” raporuna göre, ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısı, bir yıl içerisinde %17 artarak 42 milyon kullanıcıya ulaştı. Bu artış da, internet kullanıcılarının içerik güvenirliliği sorununu düşünmesine sebep oluyor.

Bu sorundan yola çıkarak, AdColony ve Nielsen tarafından yapılan araştırma sonuçlarına göre, 18-55 yaş arası kullanıcılar tarafından en güvenilir bulunan sosyal medya aracı LinkedIn oldu.

2017 Global Dijital Raporu
2017 Global Dijital Raporu

Kullanıcılar tarafından, LinkedIn alanında tek olması nedeniyle daha değerli bulunuyor. Farklı sosyal medya araçları ile karşılaştırıldığında %43 ile en güvenilir içerikler LinkedIn’de mevcut. LinkedIn’in diğer sosyal medya araçlarından farklılaşan özellikleri ise;
1-Kullanıcıların kendilerini geliştirmesine yardımcı olması,
2-Sektörden güncel haberleri barındırması,
3Bilgi, başarı ve tecrübe hikayelerine erişilebilen bir platform olması gösteriliyor.

Kullanıcıların LinkedIn’i tercih etmelerinin en önemli sebebi güvenilir içerikler barındırması, ikinci sırada ise sadece iş amaçlı kullanılması yer alıyor. Cinsiyet yününden baktığımızda, kadınlar için, güvenilir içerikler barındırması en yüksek skoru alıyor. Erkekler için ise, profesyonellerin bulunduğu bir network ağı olması en fazla skoru alıyor.

Araştırmaya göre, kullanıcıların %24’ü haftada 3-4 gün LinkedIn’e girerken, %20’si her gün LinkedIn’lerini kontrol ediyor. Özellikle 18-44 yaş grubunun ortalama girme sıklığı yaklaşık 2-7 gün olarak görülüyor. Kadınlar, genel ortalamanın üzerinde bir sıklıkla LinkedIn’e girmeyi tercih ediyor. LinkedIn üyelerinin en aktif oldukları zaman aralığı ise 14:00-18:00 saatleri arası gösteriliyor.