Neden Sosyal Medya Ajansı ile Çalışmalısınız?

Şirketinizin 7/24 açık olduğunu ve siz dinlenirken müşterilerinizin daima hoş karşılandığını düşünün…
Sosyal medya ajansları tam da bunun için var!

İnsanlar, her dakika sizin ürününüz/hizmetiniz hakkında tweet atıyor, Instagram’da fotoğraf paylaşıyor, YouTube’da videolarınızı izleyip yorum yapıyor, Facebook’ta içerik paylaşıyor ve LinkedIn’de profesyonel kariyerinizi inceliyor. Peki siz bu dijital dünyada markanızı nasıl konumlandırıyor ve yönetiyorsunuz?

Türkiye’de aktif olarak 48 milyon sosyal medya kullanıcı bulunmakta. Yapılan araştırmalar, tüketicilerin %74’ünün satın alma kararında sosyal ağlara güvendiğini; ürün/hizmet deneyimi sonrası ise öneri ve şikayetlerini, markanın sosyal medya hesapları üzerinden dile getirdiğini gösteriyor.

Sosyal Medya Ajansı Markanıza Ne Kazandırır?

Trendleri Takip Etme: Sektörel haberleri, gündemi ve sosyal mecralarda güncellenen özellikleri takip ederek markanız için güncel ve yaratıcı içerikler oluşturur. Realtime Marketing’in de nabzını tutarak markanızı gündemin kalbinde tutar.

Kaliteli İçerik Üretme: Geleceğin içerik formatı, video! Sosyal medyada en çok video izliyor, çekiyor ve paylaşıyoruz. Peki, hedef kitleniz neyi görmek ve bilmek istiyor? O noktada sosyal medya ajansları devreye giriyor. Çünkü hedef kitlenizi şaşırtarak, eğlendirerek, bilgilendirerek ve en çok da onların kalbine dokunarak markanızın hedeflerini gerçekleştirebilir ve geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.


Hedef Kitlenize Yakın Olma: Sosyal medya ajansları, hedef kitlenizin aktif kullanım alanlarına yoğunlaşır ve markanızın içeriklerini hedef kitlenizin öneri ve beklentileri doğrultusunda, onların diliyle kreatifleştirerek, “samimiyeti” ve “güveni” yakalar. Örneğin sosyal medya ajansı, Instagram Stories ile hızı ve pratikliği seven hedef kitlenize, Stories’in hızlı geçiş ve daha az dikkat dağıtıcı unsur içeren özelliklerini baz alarak ürettiği içeriklerle hedef kitlenize yakınlaşarak, mesajınızı etkileyici bir şekilde vermenizi sağlar.

Müşteri İlişkilerinden Dijital Temsilcilere Dönüşüm: İçerik yönetimi ve müşteri ilişkileri entegrasyonu sağlayarak çevrimiçi itibar yönetimi süresince oluşturduğu sadık müşteri kitlesiyle olası kriz anlarında hızlı koordine ve yönetim gücü sağlar. Çünkü, sadık müşteri kitlesi, zamanla markanızın gönüllü dijital temsilcilerine dönüşür. Yani, customonster müşterilerinize karşı, olumsuz bir yorumda markanızı sizden önce savunarak WOM’un (Ağızdan Ağıza Pazarlama) güçlü etkisini markanıza yansıtır.

Zamanında Müşteri Yönetimi: Müşterilerinizin/potansiyel müşterilerinizin istek ve sorularına zamanında ve kişiye özel yanıtlar vererek, markanıza karşı güvenilir ve samimi bir imaj yaratır. Otomatik mesajlar, güven zedeler; kişiye özel gösterilen ilgi, müşteri sadakatiyle markanıza dönüş yapar.

Influencer Marketing ile Geniş Kitlelere Erişim: Sektörünüze uygun, geniş kitlelere erişimi yüksek, dijital mecralarda güvenilir ve samimi bir algı yaratmış Influencerlar ile çalışarak, ürün/hizmetinizin duyurumunu sağlar. Reklam ve satış odaklı paylaşımlar yerine Influencerların ürünlerinizi deneyimleyerek sosyal medya hesaplarında paylaşması, hedef kitlenizin etkileşimini ve dönüşümünü artırır.

7/24 Açık Şirket Anlayışı: Markanızı, yaratıcı reklam içerikleriyle sosyal mecralar aracılığıyla aktif tutarak, ürün/hizmetinizin hedef kitlenizin önünden 7/24 geçmesini sağlar. Böylece bütçeden de sağlayacağınız avantaj ile SEO uyumlu içeriklerle web site ve sosyal medya hesaplarınızın trafiği, markanızın bilinirliği, etkileşimi ve erişimi artar. Bonus olarak da potansiyel müşteri datalarınız, sabah mail kutunuzda hazır şekilde sizi bekler.

Takip ve Raporlama Sistemi: İçerikler ve erişimler güzel görünüyor, etkileşimler de gayet iyi. Peki ya bir önceki aya göre nasıl bir yol kat ettiniz? Farklı içerik üretimi ve paylaşımı kadar içeriklerin takibi de oldukça önemlidir. Sosyal medya ajansı, reklam bütçenizin doğru kaynaklarda verimli kullanılmasını sağlayarak, içeriklerinizin etkileşimini, erişimini ve dönüşümünü aylık olarak raporlayarak size sunar.

Sonuç olarak, sosyal medyanın hayatımızın her anında var oluşu, tüketicilere etkili ve verimli bir şekilde erişmek isteyen işletmeler ve markalar için sosyal medya yönetimini vazgeçilmez hale getirdi. Sosyal mecralar aracılığıyla tüketici ile duygusal bağ kurmanın mihenk taşı ise, özgün ve dikkat çekici içeriklerle farklılaştırılmış bir marka algısı yaratmaktır. Sosyal medya ajansları da bu algıyı yaratmak amacıyla takipçilerinin ilgisini çekerek, arkadaş ve aile çevresiyle paylaşmak isteyebilecekleri türden içerikler oluşturuyor ve paylaşılmasını mümkün kılıyor.

Kaynaklar:

  • TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2018’
  • Facebook Business
  • Brand Map

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat