fbpx

Müşterilerinizi Web Sitenizde Nasıl Tutarsınız?

İnsanlar artık; öğrenmek için, satın almak için, araştırmak için yani hemen hemen her ihtiyaçları için dijital ortamlara başvuruyorlar. Değişen satın alma ve tüketim davranışlarımız, markalar için de dijital ortamda kullanıcıları ellerinde tutmaları için basit ve anlaşılır web siteleri oluşturmaya yöneltti.

Markalar, hedef kitlelerini ellerinde tutmak adına web sitelerinde her gün kaliteli ve özgün içerik üretmek zorundalar. Yoksa rekabetin zirvede olduğu ve kullanım alışkanlıkların çok kısa sürede değişebildiği günümüzde, müşterilerini ellerinde tutmaları çok zor hale gelmektedir.

Öncelikle Kendi Hedef Kitlenizi Tanıyın

Markalar, bulundukları sektör ve hitap ettikleri hedef kitlelerine göre stratejiler belirlemeli ve ona göre içerikler üretmelidir. Oluşturulan içerikler tutarlı olmalı ve gerçekten müşterilerinizin, sitenizi ziyaret ettikleri zaman ilgisini çekmeli ve onları sitenizin diğer sayfalarına da bakmaya ikna etmeli. Eğer ürettiğiniz içerikler hedef kitlenizin ihtiyacı olan, onları hikayenize ortak edebileceğiniz ve anlayabileceği bir şekildeyse, tebrikler; bir adım öndesiniz.😊

İçerik Stratejinizi ve Planlamanızı Yapın

İçerik stratejisi ve planlama ilk başta aynı şey gibi gelebilir kulağa. Ama gerçek pek de öyle değil. İçerik stratejisi; uzun soluklu planlama yapmanızı ve bu planlamada hangi araçları ve yöntemleri kullanarak yol alacağınıza karar vermeniz gereken süreçtir. Planlama ise; bu süreçte kullanacağınız içerik türlerinin, hedef kitleniz ile doğru bir şekilde buluşması ve benimsenmesi için yapılan detaylı çalışmalardır.

Stratejinizin doğru bir şekilde hedefe ulaşması için müşterilerinizi tanımanız ve içerikleri onlara göre optimize etmeniz çok önemlidir. Ürettiğiniz içeriğin hedef kitleniz için anlaşılmaması demek, müşterileriniz ile aranızdaki bağın yavaş yavaş gevşemesi anlamına gelebilmektedir.

Ürettiğiniz içerikleri sadece web sitenize yerleştirip daha sonra organik trafik yağmuruna tutulacağınızı düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Ürettiğiniz içeriğin ihtiyaçları gidermesi ve kaliteli olması kadar, nasıl pazarlandığı da çok önemli. Müşterilerinizin web sitenizi ziyaret edip ürettiğiniz içeriği görmesini beklemekten ziyade, sosyal medya hesaplarınızdan bu içeriği paylaşarak veya ücretli bir şekilde öne çıkararak da trafiğinizi oldukça artırabilirsiniz.

Content Marketing

Web Sitenize Trafik Aldınız Ama?

Sosyal medya hesaplarınızdan veya çıktığınız reklamlar üzerinden web sitenize trafik çektiniz ama müşterilerinizi elinizde tutamadığınızı fark ettiniz. Analytics raporlarına göre, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hemen çıkma oranlarının yükseldiğine tanıklık ediyorsanız, ya ürettiğiniz içerikler ile web sitenizde yer alanlar birbiri ile uyuşmuyor ya da web sitenizde bir tasarım/teknik sorun var.

Deneyim yaşatma, dijital ortamda git gide daha da önemli bir hale geldi. Web sitenize gelen müşterinizin aradığı şeye en hızlı şekilde ulaşması ve ulaştıktan sonra onu anlamlandırması, web sitenizi bir daha ziyaret etmesi için temel maddedir. Bu sebepten dolayı web sitenizi ziyaret eden müşteri, doğru içerikler ile karşılaşmalı ve yüklenme hızı, mobil görünümde bozukluk gibi sorunlar ile karşılaşmamalıdır.

Kullanıcı Deneyimi (UX)

Kullanıcı deneyimi en basit tabiri ile daha önce web sitenizi hiç ziyaret etmemiş bir kullanıcının, belli testler ve aşamalar yöntemi ile web sitenizi deneyimlemesi (dijital ekrana sahip bütün cihazlar ve mobil uygulamalar dahil) için yapılan çalışmaların bütünüdür. Verilen belli görevleri (örn; blablabla e-ticaret sitesine girip, 38 numara, kırmızı, kadın ayakkabılarını görüntüle gibi…) ne kadar sürede, hangi aşamalarda ve zorluklardan geçerek yerine getireceklerini görmenizi sağlar. Marka olarak web sitenizi, müşterilerinizin en kolay şekilde deneyimlemelerini sağlamalısınız. Bu yüzden de yapılan UX testleri hem içeriklerinizin daha kolay bulunabilir ve anlamlı olmasını hem de müşterilerinizin web sitenizi bir daha ziyaret etmesini sağlayacaktır.

Users Experience (UX)

İçerikleriz Arama Motorları Dostu Olsun

İçerik üretmek için strateji ve planlarınızı oluşturdunuz hatta müşterileriniz ile de buluşturdunuz ama asıl bulunabilirliğinizi artıracak adımları atladınız. Arama motorları gözünde, ürettiğiniz içerikler ile web sitenizin içeriği birbirini tutmuyor ise stratejinizi gözden geçirmenizde fayda var. Çünkü bu şekilde sadece günü kurtarmış olursunuz.

Hedef kitlenizin beklentilerine göre yapacağınız SEO çalışmaları, Google nezdinde yapılan organik aramalarda bulunabilirliğinizi artıracaktır. Ürettiğiniz içeriklerin konusu ve web sitenizin içeriği birbirini tuttuğu sürece bir adım önde olacaksınızdır. Şöyle düşünelim; web sitenizin ana sayfasına bir ürün hakkında içerik oluşturdunuz ve bunu da sosyal medya üzerinden paylaştınız. Ama web sitenizin geri kalanı, içeriğini ürettiğiniz ürün hakkında başka bir şey barındırmıyor ve web sitenize bu paylaşım üzerinden gelen kullanıcılar bu ürün hakkında başka bir bilgiye veya sonuca ulaşamayıp, sitenizi terk ediyorlar. Bu yüzden de Google Analytics’te “hemen çıkma” oranınız yükseliyor. Bu hem Google’ın güvenini kaybetmeye başlayabileceğinize işaret etmekte hem de web sitenize gelen kullanıcıların sadakat kaybına işaret etmektedir.

Ürettiğiniz içeriklerin arama motoru dostu olması, kullanıcıların sizi organik arama sonuçları yani anahtar kelimeler girerek bulmasını kolaylaştırır. Eğer içerik üretimi ve yönetimine yeni başlıyorsanız, rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere ağırlık verip hangi içerik türünü tercih ettiklerine bakabilirsiniz.

SEO

Yazı mı? Görsel mi? Video mu?

Genelde yapılan hatalardan biri hedef kitlenin beklentileri göz önüne alınmadan içerik türü belirlemek oluyor. Hedef kitlenizin demografik ve kültürel düzeyleri göz önüne alındığında başlıktaki içerik türlerinin hepsini de kullanmanız gerekebilir, bir tanesini de…

Bloglar Her Zaman İşe Yarar

Kurumsal sitenize, müşterileriniz için oluşturacağınız kaliteli bir blog yazısını, görsel, video veya son zamanların en çok ilgi çeken içeriklerinden olan infografik ile desteklemeniz doğru bir seçim olacaktır. Ayrıca sektörünüz ile alakalı oluşturduğunuz blog yazıları, doğru anahtar kelime seçimi ile SEO çalışmalarınıza büyük katkı sağlayacaktır.

Günümüzde tüketici davranışlarının her geçen gün değiştiğini söylemiştik. Bu doğrultuda kullanıcıların dijital ortamda okuma alışkanlıkları da değişiyor. Artık sadece bütün yazıya göz atarak aradan anahtar kelimeleri seçerek okuma veya ilgisine çeken ara başlığa odaklanarak yazıyı tüketen birçok kullanıcı mevcut. O yüzden yazacağınız yazının ne çok kısa ne çok uzun (içinde bulunduğunuz blog yazısını hariç tutalım bu seferlik. 😊) olmasına dikkat etmeli ve doğru anahtar kelimeleri seçerek görsel anlamda da desteklemelisiniz.

E-ticaret sektöründe bulunuyorsanız, satmak istediğiniz ürünün görsellerini alt metinleri ile birlikte vermeniz müşterinin gözünde sizi daha etkili kılacaktır. Müşteri hem alacağı ürünün her detayını inceleme şansına sahip olur hem de yazacağınız alt metin sayesinde Google görsellerde bulunma şansınız artar.

Üreteceğiniz içerikler tamamen hedef kitlenizin ne beklediği ve sizin ne verebileceğiniz ile alakalıdır. Müşteri sadakatini artırmak için yönetici veya editör gözünden ziyade kullanıcı gözünden düşünüp, içerik üretmek uzun vadede daha iyi konuma gelmenizi sağlayabilir.

Bol kaliteli içeriklere… 😊

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat