Markanız İçin En Uygun Sosyal Platform Hangisi? - GoSocial Dijital İletişim Ajansı

Markanız İçin En Uygun Sosyal Platform Hangisi?

Yeni girişiminiz için ya da hali hazırda varlığını devam ettiren markanız için dijital ortamda görünür olmanız önemli. Sosyal medya platformlarında ulaştığınız kullanıcıları daimî müşterileriniz haline getirebilir ve sosyal müşteri ilişkilerinizi platform üzerinden rahatlıkla yönetebilirsiniz. Öyle ki rakipleriniz çoktan burada konumlandı bile…

Peki markanız için hangi sosyal medya platformunda var olmanız gerekli?

Sosyal medya platformlarında atacağınız doğru adımlar ve ilgi çekici gönderiler ile rakiplerinizin önüne geçebilir ve marka bilinirliğinizi üst seviyeye çıkartabilirsiniz.

Bunun için de hedef kitleniz ve potansiyel müşteri kitlenizin hangi platformlarda zaman geçirdiğini iyi analiz etmeniz gerekiyor.

Artık sokağa çıkıp baktığınız zaman herkesin elinde telefon görmektesiniz. Yürürken, spor yaparken, arkadaş grubu ile bir kafede otururken… Tamamen dijitalleşme dönemindeyiz, dijital devrimlerin yaşandığı, sosyal medya ile yatıp kalktığımız bu devirde kendinizi göstermezseniz başarılı sayılmazsınız.

Sadece adım atmak değil, doğru yerde doğru hamleyi yapmak da önemli!
Eğer sizinle ilgilenmeyen bir kitlenin hâkim olduğu mecrada çok fazla vakit harcarsanız hem diğer tarafı elden kaçırma ihtimaliniz artar hem de bulunduğunuz platformda “görünmez hesap” olarak kalırsınız.

En başta sorduğumuz sorunun cevabı yüzünden birçok marka yanlış stratejiler izliyor ve potansiyel müşterilerinden çok uzakta kalabiliyor.

Yazımızın devamında markanız adına soracağımız 3 sorunun sonunda, doğru platformu seçeceğinizi biliyoruz. Keyifli okumalar.  😊

Hedeflediğiniz Kitle Hangi Platformda Vakit Harcıyor?

Markanız için en doğru sosyal medya platformlarını bulmanız için öncelikle hedef kitlenizin hangi mecralarda var olduğunu analiz etmeniz gerekiyor. Burada sektörel farklılıklar da göz önüne alınmalıdır. B2B pazarlamaya ihtiyacınız varsa en çok LinkedIn’de aktif olmanız gerekiyor. Ya da “genç giyimi” ile ilgili ürünler satıyorsanız Instagram sizin için biçilmiş kaftan.

Bu soruda; rakiplerinizin en çok nereyi kullandığı, potansiyel müşterilerinizin hangi aktiviteleri yapmaktan hoşlandıklarını, nerelere gitmeyi sevdiklerini bilmeniz gerekiyor. Açıkçası; müşterilerinizi, kendilerinden daha iyi bilmeniz gerekiyor. Aksi takdirde artan rekabetçi ortam karşısında çok sınırlı bir paya sahip olursunuz.

Markanıza Uyan Sosyal Medya Platformu Hangisi?

Potansiyel müşterileriniz dışında, markanızın da uyum sağlayacağı veya sağlayamayacağı platformlar olacaktır. Burada tutarlı davranışlar sergilemeniz önemli. Eğer ev ürünleri satan mağazalarınız var ise görselliğe hitap etmeniz ve buna uygun mecralarda aktif olmanız gerekiyor. Bu, Instagram olabilir ya da YouTube ama kullanıcılara ürünlerinizin özel tasarımlar olduğunu ve evlerini daha da özel kılacağınızı göstermeniz gerekiyor. Bu yüzden markanızın da uygun olduğu platformu seçmelisiniz.

Satış mı Yapmak İstiyorsunuz Yoksa Marka Bilinirliği mi Sağlamaya İhtiyacınız Var?

Eğer sağlıklı gıda ürünleri satıyorsanız sosyal medya reklamları aracılığı ile Facebook ve Instagram’da reklamlar oluşturup satışlarınızı yükseltebilirsiniz. Burada kullanıcıların da davranışlarını sezmek önemli. İnternette ürün gören bir kullanıcı, gördüğü ürünü yine internette araştırdıktan sonra satın alma eylemini gerçekleştireceği bir gerçek. Bu durumda; Facebook’ta oluşturacağınız ve daha önce satış yapmış olduğunuz kullanıcıların var olduğu bir grup kurmanız ve de YouTube kanalınız üzerinden, sattığınız ürünlerle alakalı yemek tarifi videolarınızı yayınlarsanız, kullanıcının ürününüzü satın alma ihtimali daha da artacaktır.

 

Her mecranın kendi alanında bir gücü var, artık mecraların birbirleri ile yarıştığı bir rekabet içindeyiz. Ancak unutmayın ki; hangi platformun sizin için en iyisi, en doğrusu olduğuna karar verirseniz verin, asıl güç sizin o platformu nasıl kullandığınızda ve ürettiğiniz içeriklerde…

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir