Markalar İçin Blog İçeriklerinin Önemi


Hedef kitlenin kalbine giden yol içerikten geçer.

Günümüzde birçok marka, kendilerini koruma, pazarlama ve prestij sağlamada çeşitli yöntemlere başvuruyor. Bunlardan biri de şüphesiz ki bloglar. Peki, nedir bu blog? Neden markalar için bu kadar önemli?

Blog kelimesi, İngilizce “web” ve “log” kelimelerinin birleşiminden gelmekte. Zaman içinde kısalan ve ‘’blog’’ adını alan bu terim, anlam olarak, web’de tutulan log yani “günlük” anlamına geliyor. Çok farklı konularda ele alınabilen bloglar, kişinin kendi uzmanlığı ya da hobisi doğrultusunda yazılabildiği gibi, görsel ve video gibi içeriklerle de desteklenebiliyor. İyi bir blog yazısının en önemli kıstası ise özgün ve kaynak gösterilebilir olmasıdır.

Blog İçeriklerinin Artıları Nedir?

Markalar açısından blog yazımı, markaların vizyon ve misyonlarını doğru ifade edebilmesi ve müşterilerle etkileşimi açısından oldukça önemlidir. Markalar için bir bloğa sahip olmanın önemi, yıllardır değişkenlik gösteren içerik pazarlama stratejileri arasında tartışıladursun; İngiltere’de internet kullanıcılarının okuma alışkanlıklarını değerlendiren bir araştırmada, kullanıcıların %77’sinin blog okuduğu ve internette geçirdiği zamanın %23’ünü blog okumaya ayırdığı görülmüştür. Blogların en çok okunduğu zamanlar, sabah saatlerini oluşturuyor; Sabah %79, Öğleden sonra %64, Akşam %51, Gece %40. Sabah okumaları ise saat 07:00’de başlayıp 10:00’da zirveye çıkıyor.

Öte yandan blogların, markanın satışlarını etkilediği de açıkça ortada. Yapılan araştırmalar, blog yazımının markanın %21 satın alma, %19 seçimini yenileme ve %17 ürün -hizmetleri keşfetme davranışlarına doğrudan etki yaptığını gösteriyor. Ayrıca, internet kullanıcılarının bir şey satın almadan önce bloglarda yayınlanan müşteri değerlendirmelerini göz önünde bulundurdukları da veriler arasında yer alıyor.

Pazarlama stratejileri maliyet açısından değerlendirildiğinde fuarlar: %47, email pazarlaması: %27, telemarketing: %21, SEO: %13 ve blog: %9 ortalama maliyet yüzdelerine sahip. Bu veriler de gösteriyor ki, bloglar işletmeler için oldukça karlı bir pazarlama stratejisi.

Bloğu olan web sitelerin %55 daha fazla ziyaretçisi, %97 daha fazla ‘backlink’i (sitenize gelen bağlantılar) ve %434 daha fazla indekslenmiş sayfaları olduğu da araştırmalar arasında yer alıyor.

İnternet pazarlaması stratejileri aracılığıyla işletmelerin edindikleri potansiyel müşterilerin kaynak analizine bakıldığında; %57 Blog, %57 Linkedin, %48 Facebook, %42 Twitter olarak belirlenmiş.


Markalar için blog yazımının bir diğer önemi ise, kriz yönetiminde etkili oluşudur. Örneğin markanıza ait bir özür yazısını kolaylıkla blog yazısına dönüştürerek, sosyal medya hesaplarınız aracılığıyla paylaşabilirsiniz. Bu takipçileriniz ile olan iletişimi hızlandıracaktır. Diğer yandan blog yazan işletmelerin çevrimiçi alanda 4 kat daha fazla yer aldığı da bilinmekte. Örneğin ayda en az 20 blog yazısı yayınlayan işletmeler, ayda 4 veya daha az blog yazısı yayınlayan işletmelerden 5 kat daha fazla trafik üretiyor.

Yapılan araştırmalar ve eldeki veriler ışığında, markalar için blog yazımının, yine o markanın prestiji, takipçileriyle etkileşimi ve sektördeki kalıcılığını artırmada son derece etkili olduğunu söylemek mümkün. Blog yazmayı kafanızda büyütüyor iseniz de, size iyi bir haberimiz var! Bir e-mail yazmayı biliyorsanız, muhtemelen blog yazmak için iyi bir adaysınız.

Bütün mesele açık ve samimi olup, takipçileriniz için faydalı bilgiler sunabilmekte. Tüm bunları gerçekleştirdiğinize inanıyorsanız, kalıcılığınızı yitirmeyeceksiniz demektir.

 

Share:

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat