Markalar Ajansını Nasıl Yönetmeli?

Dijital ekosistemde marka ve ajans dengesindeki güven ve samimiyet, hedeflere en kısa ve etkili yoldan ulaştırır.

Marka yaratmak, konumlandırmak, iletişim stratejisini planlamak, satış artırmak, müşteri memnuniyeti yaratmak vb. gibi tüm marka iletişimi süreçlerinde şirketler, yalnız olmak istemiyor ve yanlarına çeşitli hizmet alanlarında profesyonelleşmiş ajanslarını alıyor.
Böylece her iki tarafın da kendini iyi hissettiği ajans&marka ilişkisi başlıyor.

Ajanslar da bu süreçleri başarılı sonuçlandırmak için deneyimlerini, güncel bilgilerini markalar ile aynı yöne bakarak ortaya koymaya çalışıyor. Bu ilişkide markalar, ajanslarından özenli bir yaklaşım beklerken, ajanslar da markalardan daha fazla beslenmeyi, daha bağlı ve paylaşımcı olmalarını ve deneyimlerine güvenmelerini bekliyor.

Karşılıklı beklentiler ile yürütülmeye çalışılan marka ajans ilişkisinde ortak amaç, verimi artırmak iken nelere önem vermeli, listeledik.

1.Tüketiciler İç İlişkilerinizden Çok Dış İlişkilerinizle İlgilenir
Tüketiciler, departman yapınızla, çalıştığınız ajanslar ve markalarla ilgilenmez. Sattığınız ürüne sunduğunuz fonksiyonel özelliklerle ve satın almadan sonraki takip süreciniz ile ilgilenir. Ajansınıza bu bilinçle ürün/hizmet hakkında bilgi aktarımı yapmalı ve moderasyon sürecinde destek olarak, “birlikte” yürütmelisiniz. Böylece müşterileriniz ile ilişkilerinizi istikrarlı ve samimi yürüterek, sadakat ortamı oluşturabilirsiniz.

2.Çalıştığınız Partnerlerinize Güvenin
Ajans çalışanlarını, şirket içerisindeki departmanlarınızdan biri olarak düşünerek, yakınınızda tutun ve onlara güvenin. Üretim süreçlerini sizin için en uygun takvimde yürüteceklerini bilerek sık sık hatırlatma yapmak yerine, kendinizi güncel tutarak ve sorularınızı “yerinde” sorarak ajansınız ile daha efektif ilerleyebilirsiniz.

3.Açık ve Paylaşımcı Olun
Hedeflerinizi, bütçenizi, satış ve ciro gibi bilgilerinizi, ajansınız ile düzenli olarak paylaşın. Hedeflerinizi paylaşarak ajansınızla birlikte stratejiler geliştirebilirsiniz. En çok satılan ürünlerinizi/hizmetlerinizi, ajansınızın sunduğu raporlar ile birlikte değerlendirerek, öne çıkarmak istediğiniz veya durdurmak istediğiniz kampanyalara birlikte karar verebilirsiniz. Bu konuda da yalnızca brief vermek yerine, ajansınızın fikir ve yönlendirmelerine açık olmanız, stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır.

4.Efektif Toplantılar Yapın
Disiplinli ve düzenli toplantılar yaparak mevcut durumu birlikte analiz edebilir, hedeflerinizi ve izleyeceğiniz yolu daha yakından görebilirsiniz. İstanbul trafiğini ve yoğun tempoyu baz aldığımızda toplantı aracı olarak “Skype” ı göz önünde bulundurabilirsiniz. Yüz yüze görüşmeyi tercih ediyorsanız, toplantının “zaman kaybı” anlayışını kırmak için ajansınız ile birlikte önceden hazırladığınız sorular üzerine bir toplantı yürütebilirsiniz. Böylece iki taraf için de kısa, çözüm odaklı ve verimli bir toplantı olacaktır.

5.Birlikte Vakit Geçirin
Sektörel etkinliklere birlikte katılabilir, workshoplar düzenleyip ajansınızın profesyonel desteğinden yararlanabilirsiniz. Böylece gündemi, sektörü, teknolojik gelişmeleri ve rakip pazarı yakından takip ederek, gerçek zamanlı değerlendirme şansını ve hızlı çözümler ile destek alma fırsatını yakalayabilirsiniz.

6.Deadline Konusunda Rahat Olun
Güvenip çalıştığınız ajansınız sizi deadline konusunda da yarı yolda bırakmayacaktır. Doğru deadline’ı belirlediğinizden emin olarak bu süreyi ajansınız ile paylaştığınızda gereken özen gösterilecektir. Hızlı yapılan iş sizi de ajansınızı da tatmin etmeyeceğinden, uygun zamanı bekleyin. Ajansınız, “öncelikli”, “acil” ve “planlı” iş ayrımını yaparak en kısa sürede işinizi size teslim edecektir.

7.Ajansınız Markanızı Özümsesin
Ajansınıza iş akışınız, tecrübeleriniz, karşılaştığınız sorunlar ve çözüm yaklaşımlarınız hakkında detaylı bilgi aktarın. Böylece markanızla ilgilenen kişi sizi özümseyerek, çok daha yaratıcı ve efektif çalışmalar ortaya çıkaracaktır.

8.Ajansınıza Özel Eğitimler Planlayın
Çalışmaya yeni başladığınızda ajans çalışanlarını tanımak, yeni bir ürün/hizmet lansmanı öncesi bilgi akışı sağlamak ve belirli dönemlerde bilgi ve gelişmeleri tazelemek için ajansınıza özel workshop’lar planlayın. Onlara ayırdığınız zaman kayıp değil, kazanımdır.

9.Karşılıklı Körelmeye Dikkat Edin
Ajanslar, markaları için sürekli araştırır, öneriler sunar, farklı sektörlerde çok yönlü beslenmesinin sonucu olarak yenilikler getirir. Dinlemeyen, değerlendirmeyen ve cevap vermeyen marka yaklaşımı, ajans tarafında üretme motivasyonunu kırabilir. Elbette her öneriyi, projeyi onaylamak zorunda değilsiniz; ancak zaman ayırıp, ilgi göstermeniz ajans tarafında değer algısı yaratır. Bu durum, zaman içerisinde yaşanabilecek körelmeyi, dinamik ve verimli bir çalışma ortamına dönüştürür.

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat