Instagram’ın Yeni Yüzü: IGTV

Cisco’nun verilerine göre, 2021’e gelindiğinde, mobil videolar, tüm mobil trafiğinin %78’ini oluşturacak.

Tüm dünyada 1 milyar kullanıcısı bulunan Instagram da bunu fark etmiş olacak ki, geçtiğimiz aylarda yeni bir özelliğini kullanıcılara duyurdu: IGTV.  İnsanların birbirleriyle daha anlamlı bağlantılar kurabilmesini hedefleyen IGTV, sahip olduğu özellikleriyle pek çok mobil uygulamasından da ayrışıyor.

Peki nedir bu IGTV?

Instagram CEO’su Kevin Systrom, IGTV’nin insanların televizyon karşısında daha az, telefon başında daha fazla zaman geçirmesinden kaynaklı ortaya çıktığını öne sürüyor. IGTV ile kullanıcılar:

  • 1 dakikadan fazla video çekip, yükleyebiliyor.
  • Videoları, dikey ve 4K formatında paylaşıp, izleyebiliyor.

Dikey formatın bu denli ön plana çıkmasında ise Systrom, insanların doğal telefon tutuşlarına bağlıyor.

IGTV Nasıl Kullanılır?

Uygulamanın kullanımı oldukça basit.  IGTV’de video izlemek isteyen kullanıcıların, Instagram’a girdiklerinde haber akışlarının sağ üst kısmında uygulama logosuna tıklamaları yeterli.

Uygulamaya giriş yapıldığında Senin için”, “Takip Ettiklerin”, “Popüler” ve “İzlemeye Devam Et” butonlarından oluşan 4 farklı kategori karşınıza çıkıyor. Kullanıcılar, ister IGTV aplikasyonu üzerinden ister Instagram üzerinden videoları takip edebiliyor.

IGTV Youtube İçin Bir Tehdit Mi?

İlerleyen zamanlarda, YouTube’a rakip olabileceği konuşulan uygulama, şimdiden büyük endişe yaratıyor. Öyle ki, Youtube’un belki de tarihinde bir ilki gerçekleştirerek, platformundaki ünlü YouTuber ve yıldızlarla anlaşma yoluna girdiği söylentiler arasında. Google’ın IGTV aramalarını sınırlandırması ve hatta IGTV yazıldığında Lig TV’ye yönlendirmesi YouTube’un IGTV’yi kendisine ciddi tehdit gördüğüne işaret ediyor.
Peki gerçekten IGTV, her yönüyle Youtube’a büyük bir rakip mi?

1- Video Paylaşımı

Günlük aktif 500 milyon kullanıcısı ve arkasındaki Facebook kaynakları düşünüldüğünde, Instagram’ın YouTube karşısında ciddi bir tehdit olduğunu söylemek yanlış olmaz. Fakat bir diğer sorun da şu ki, IGTV yalnızca dikey formatta ve 1 saat süreyle sınırlı video paylaşımına izin veriyor. YouTube’un bu anlamda kullanıcıyı özgür bırakması, Instagram için büyük bir dezavantaj. Ayrıca şu an için uygulama üzerinde canlı video kaydı imkanının olmayışı da bir diğer eksiklik arasında yer alıyor.

2- Ünlülerin Tercihi:

Öte yandan, IGTV öncesinde dikey formatta video müzik çekip yayınlayan Zedd ve Nicki Minaj gibi ünlü şarkıcılar da oldu. Fakat bu akım ne kadar devam eder, bu yeni platformla daha da ön plana çıkar mı, onu kestirmek güç. Neticede ciddi bir uğraş ve ekipman isteyen bir iş. IGTV, kullanıcıları kendine çekmeye çalışmada oldukça iddialı. Uygulamaya girer girmez videoları oynatmaya başlaması ile video izlenim sayıları bu iddiayı kanıtlar nitelikte. Örneğin, Coral Triangle’da ekoturizm üzerine dokuz dakikalık bir film, 1 milyondan fazla kez görüntülenirken, Kylie Jenner ile makyaj uygulayan bir video ise 250 bin izlenme sayısına ulaştı. Bu rakamlar, Instagram’ın ciddi yol kat ettiğini gösteriyor.

3- YouTuber’lar Tercih Edecek mi?

YouTube üzerinden ciddi kazanç elde eden fenomenleri baz aldığımızda, video paylaşımlarında IGTV’yi ne kadar tercih edecekleri bilinmiyor. Çünkü şimdilik IGTV, içerik üreticileri için bir kazanç kapısı değil. Elbette ki ilerleyen günlerde konuyla ilgili yeni güncellemelerin gelmesi bekleniyor.

Sonuç olarak, Youtube’un genişleyen bir topluluk, IGTV’nin de yeni bir oluşum olduğunu göz ardı etmemek gerek. Bu da IGTV’nin şimdilik bünyesinde daha amatör videoları barındırdığını gösteriyor. Instagram, bu yeni uygulamasına ilerleyen zamanlarda ne gibi özellikler geliştirecek hep birlikte göreceğiz.

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat