Instagram Story

Instagram Storylerde Reklamın Önemi

 

                                         “Yeniliği destekleyin. Değişim can damarımız, durağanlık ölüm çanımızdır.”

                                                                                                                                                                                           David Ogilvy

 

Rakiplerini satın alarak veya onların en önemli özelliklerini, rakiplerinden daha iyi hizmete sunan Facebook ve bağlı şirketleri, aynı stratejiyi uygulamaya devam ediyorlar. Bilindiği üzere Instagram, geçtiğimiz senelerde hizmete açtığı Instagram Story özelliği ile Snapchat’in popülerliğini elinden almıştı.
Instagram’ın kullanıcı sayısı, geçtiğimiz sene 1 milyar barajını geçti. Günde ortalama 400 milyon kullanıcı ise aktif olarak uygulamayı kullanıyor. İçerik tüketiminin en üst seviyeye çıktığı Instagram’da, tabiki yine en büyük payı kaliteli içerik üreten markalar ve şirketler alıyor. Son dönemlerde dönüşüm oranını iyice artıran Instagram reklamları, kalitesini son zamanlarda Story reklamları ile iyice sağlamlaştırdı. Instagram’da günlük olarak ortalama 250 milyon kullanıcı Story özelliğini kullanıyor.

Peki Neden Bu Kadar Önemli Story Reklamları?

Öncelikle kullanıcı nezninde bakmak gerekirse; hızlı ve tek seferlik tüketim en önemli unsurlardan biri. En fazla 15 saniye ekranda beliren ve 24 saat sonra kaybolan Storyler, rahatsızlık hissiyatını en aza indiriyor. Kendi kendine oynayan video reklamları veya iki görsel arasında “ben sponsorluyum” diye bağıran reklamlar yerine kullanıcı, karşısında “derdini en kısa sürede anlatmaya çalışan” ve tasarım olarak daha “izlenebilir” olan Story reklamlarını tüketiyor.

Bir diğer kaliteli kullanım deneyimi ise; kullanıcının çıkan reklamı sadece tek bir parmak hareketi ile kaydırması. İlgisini çekmeyen veya daha önce satın aldığı hizmet/ürün ile ilgili reklamları kolayca geçebilmesi, kullanıcıyı sıkmayan ve bir daha uygulamaya giriş yaptığında hikayeleri izlemesini sağlayan özelliklerden bir diğeri.

Birçok Instagram kullanıcısına göre Story üzerinden paylaşılan içerikler, ana sayfa akışında paylaşılan içeriklere göre daha samimi bulunuyor. Daha “arkadaşça” bir dilin kullanılması ve markanın, kendisini kullanıcıya arkadaş gibi gösterme stratejisi de atlanamayacak bir başka detay.

Hikaye Anlatımı Yine Önem Arz Ediyor

Geç de olsa önemi anlaşılan ve artık pazarlama stratejilerine yön veren hikaye anlatımı, Storylerde de önemini aynı şekilde göstermektedir. Markalar, hedef kitlelerine çıktıkları reklamlar dışında mevcut takipçilerine de Storyler üzerinden içerik üretmekteler. Müşterilerini kendi markalarının “hikayesinde” pay sahibi yapan ya da onlara etkileşimli (anket, yarışma, soru sorma vb) içerikler sunarak fikirlerine değer verdiğini gösteren markalar bir adım önde olmaya devam ediyorlar.

Yukarı Kaydır!

Kullanıcılar, ilgi gösterdikleri Story reklamlarında ilgili linke veya web sitesine gitmek isterse, ekranı yukarı kaydırması yeterli olmaktadır. Bu da çağımızın en önemli özelliklerinden biri olan “hızlı olmak” kavramına ayak uydurmaktadır. Buradaki tek handikap sayılabilecek özellik ise; linkin her zaman kullandığımız tarayıcı yerine Instagram’ın tarayıcında açılıyor olması.

Anlayana Kadar Geçen 15 Saniye!

Bazen markaların ürettiği kaliteli Story içerikler, reklam olsa dahi sonuna kadar izlenebiliyor. Burada ise yine başa dönerek “hikaye anlatımına” ve “kaliteli içerik üretimine” vurgu yapmamız gerekmektedir.

Kullanıcılar yine sıklıkla, içeriğin “reklam” olup olmadığını anlayana kadar tüketmiş olabiliyorlar. “Marka bilinirliği” sağlamak isteyen markalar için bir başka değerli fırsat daha ortaya çıkmış oluyor.

Markalar ve işletmeler, Instagram Storyler üzerinden kaliteli içerik ve reklam üretimini sürdürdükleri sürece, kullanıcılar da bu özelliği tüketmeye devam edeceklerdir. Çünkü kullanıcılar her zaman bir hikayenin parçası olmaktan hoşlanmaktadırlar.

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat