Instagram Canlı Yayın Rekoru Neden Önemliydi? - GoSocial Dijital İletişim Ajansı

Instagram Canlı Yayın Rekoru Neden Önemliydi?

Covid-19 dönemi devam ederken, markaların, influencer’ların ve ünlülerin sosyal medya kullanımlarının daha da arttığına hepimiz şahidiz. Kurulan bağın devamının sağlanması ve geliştirilmesi için bu süreçte yaşananları ve yeni hedefleri gerek sosyal medya içerikleri gerek canlı yayınlar ve IGTV videoları ile aktarmaya devam ediyorlar takipçilerine… Bunların dışında bir de dijital iletişimin önemini bu süreçte çok daha fazla anlamış ve daha önce aktif olarak çok yer almasa bile bu süreçle beraber kendilerini sosyal medya platformları üzerinden ifade etmeye başlayan kullanıcı ve markalar da karşımıza çıkmaya başladı.

Canlı Yayın Rekoru Neden Bu Kadar Önemli?

Birçokları için canlı yayında 3 milyon insanı bir ekrana toplamak pek bir anlam ifade etmeyebilir. Fakat özellikle pandemi sürecinde iyice popülerleşen Instagram canlı yayınları genelde tam bir hayal kırıklığı yaratabiliyor. Magazin dışındaki yayınların iyi bir izlenme sayısına ulaşamıyor oluşu ortada. Peki bu süreçte Instagram canlı yayın rekorunu hedefleyen Acun Ilıcalı’nın amacı ne olabilirdi?

Bizce; Pandemi sürecinde Survivor, özellikle orta yaş ve üstü için zaman geçirme aracı iken bir anda, genç kesimin de bölümlerini takip ettiği ve sosyal medyada üzerine içeriklerin üretildiği bir programa evrildi. Diyeceksiniz ki; “Bundan önce de öyle değil miydi?” Evet bazı sezonları oldukça yüksek izlenmelere ulaşıyordu fakat bu kadar geniş kesime her zaman hitap etmeyebiliyordu. Herkesin evlerinde zaman geçirmesiyle birlikte ve sosyal medyayı çok daha aktif bir şekilde kullanmaya başlaması ile Survivor, küçükten büyüğe her kesimin izleyip üzerinde yorum yaptığı, bir karakteri desteklediği programa dönüştü.

Acun Ilıcalı’nın son zamanlarda Survivor için sosyal medyada izlediği strateji oldukça doğruydu; İnteraktiflik…

İzleyiciler, özellikle Instagram üzerinden yarışmanın gidişatındaki “Bir sonraki ödül oyununun konusu“ gibi ufak detaylara karar verebilmeye başladılar. Bu strateji, kullanıcıları bir anda olayın içine çok daha fazla çekmeye başladı.

Ardından Acun Ilıcalı’nın açtığı bir canlı yayın ve gelen 1 milyon canlı izleyici, muhtemelen akıllara en büyük hedefi getirdi. IGTV Canlı Yayın İzlenme Rekoru…

26 Mayıs günü Acun Ilıcalı’nın bireysel sosyal medya hesabından gerçekleştirdiği canlı yayında beklentiler, mevcut rekor olan 2 milyon canlı izlenme sayısını geçmek üzereydi. Fakat yapılan canlı yayına 5 dakika içerisinde 3 milyon izleyici katıldı. Instagram rekorunu açık bir farklı kıran Ilıcalı, tabi ki dünyanın her yerinden dijital yayınlara haber oldu.

Peki Ne Kazandı?

Acun Ilıcalı’nın, kendi prodüksiyon yapımlarını sadece TV8 genelinde değil dijital platformlara da yayıp, daha çok izleyiciye ulaşmaya çalıştığı bilinen bir gerçek. Bunun için de dijital platformlarda daha fazla ilgi çekici stratejiler belirleyip, uygulaması gerekiyordu. Instagram canlı yayın rekoru ve son zamanlardaki dijital hareketleri ile genç kullanıcıları bir şekilde kendine çekmiş olacak ki sadece 26 Mayıs günü Instagram’da 1 milyonun üzerinde takipçi kazandı.

Bunun dışında sosyal medya platformlarını daha aktif ve etkili kullanarak bütün yapımlarına, orta ve üstü yaş grubunun yanına genç yaş gruplarını da eklemeye çalışacak.

Adını, her dilden dijital yayınlarda duyurmasının da bir etkisi şu olacak ki; başka uluslardan da yayıncılar artık Ilıcalı’nın dijitaldeki markasının takibini yapmak durumunda kalacaklar. Bu da daha fazla bilinirlik ve markalaşma demek.

Özet olarak Acun Ilıcalı’nın Instagram canlı yayın rekoru bizce, sadece takipçi elde etme ve zaman geçirmeden daha çok dijital markalaşma ve dünyanın en büyük prodüksiyon şirketi olma hedefi ile alakalı.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir