Hashtag ile Networkünüzü Genişletin - GoSocial Dijital İletişim Ajansı

Hashtag ile Networkünüzü Genişletin

Linkedin, 9 milyondan fazla günlük içerik gösterimi ile dünyanın en büyük arama motorları arasında yer alıyor. Linkedin’in hashtag’leri desteklemediğine dair genel bir kanı olsa da son zamanlarda desteklediğini belirgin bir şekilde görüyoruz. Çünkü doğru hashtag kullanımı, profesyoneller için veri tabanı oldukça büyük bir sosyal ağ olan Linkedin’in, içerikleri daha iyi organize ederek, filtrelemesini kolaylaştırıyor.

İlk olarak, 2007 yılında Chris Messina’nın paylaştığı gönderi ile hayatımıza giren hashtag, 2013’te hem Facebook hem de Linkedin tarafından desteklenmeye başlandı. Zaman içerisinde hashtag, Facebook’ta ağın sabit bir özelliğine dönüşürken, Linkedin’de kötü okları üstüne çekti ve uygulamadan vazgeçildi. Hashtag kullanımı, bugün Linkedin kullanıcılarına en çok önemsediği konuları ‘izleyebilme’ ve ‘daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturabilme’ imkanı sağlıyor. Bu durum da SEO’yı geliştirerek Google’da arama yapıldığında Linkedin’den gelen içeriklerin ilk sıralarda yer almasını sağlıyor.

Hashtag ise tam bu noktada devreye girerek, Linkedin erişiminizi artırmanıza ve ağınız dışındaki kişiler ile bağlantı kurmanıza yardımcı oluyor. Bu, kişisel markanızı oluşturmanın ve sizi belirli konular dahilinde uzman olarak görmelerinin en kolay yollarından biri.

Hashtag’leri Linkedin’de etkili bir şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

1.Linkedin profilinize veya başlığınıza hashtag ekleyin.

Potansiyel müşterilerinizin veya meslektaşınızın sizi Linkedin’in arama motorunda bulmasını istiyorsanız, profilinize ya da başlığınıza hashtag eklemeyi ihmal etmeyin.

2.Gönderilerinize hashtag ekleyin.

Linkedin kullanıcıları, hashtag kullanma alışkanlığına sahip değilken, Instagram ve Twitter kullanıcıları hashtag’lere alışkın. Gönderilerinizde maksimum 5 hashtag kullanarak fazla dikkat çekmeden amacınızı gerçekleştirmiş olursunuz.

3.Makale gönderilerinize hashtag ekleyin.

Makalelerinizi daha fazla insanın görmesi için Linkedin’de mümkün olan her taktiği kullanmalısınız. Bunlar, ağınız dışındaki kişilerin de makalelerinizi keşfetmelerine yardımcı olur.

4.Linkedin şirket sayfalarınıza hashtag ekleyin.

Linkedin şirket sayfalarınıza, özellikle ‘hakkımızda’ bölümünüze hashtag ekleyin.

5.Yorumlarınıza hashtag ekleyin.

Başkalarının gönderileri hakkında yorum yaptığınızda, hashtag kullanmak, daha kuvvetli bir ağ kurmanıza yardımcı olur.

Linkedin’de Doğru Hashtag Nasıl Belirlenir?

Doğru hashtag kullanımı, doğru takipçilerle etkileşime girmenize olanak tanır. Bunun için de sahip olduğunuz marka ya da bulunduğunuz sektörü göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Örneğin pazarlama üzerine bir kitleye sahipseniz, #pazarlama gibi basit ve sektörünüze doğrudan vurgu yapan hashtag kullanımları yeterli olacaktır. Sonuç olarak basit düşünerek ve sektörünüzle ilgili ideal takipçilerinizin kullanabileceği anahtar kelimelere odaklanarak etkili hashtagler oluşturabilirsiniz. Bol şans!

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir