Google Maps Tüketim Davranışlarımızı Nasıl Değiştiriyor - GoSocial Dijital İletişim Ajansı
Google Maps

Google Maps Tüketim Davranışlarımızı Nasıl Değiştiriyor

Her geçen gün hızla artan mobil kullanım ile tüketicilerin de Google’da yerel aramaları artmakta. Bulamadığı veya gitmek istediği işletmeyi Google Maps’te arayanların karşısına bir süredir reklam veren işletmeler de çıkmakta. Yakınlarındaki işletmeyi arayan kullanıcılar, ilk sırada gördükleri işletme ile etkileşime geçmeye daha çok meyilli davranmaktalar.

Google’da mobil aramaların 3’te 1’i yerel lokasyon aramalarından oluşuyor. Google, bu arama oranındaki deneyim kalitesini reklam veren işletmeler sayesinde daha da üst seviyelere çıkartmayı hedefliyor. Reklamlar sayesinde en üst sırada çıkan işletmelerin özellikle adres tarifi al ve telefon ile ara dönüşümlerinde önemli bir derecede artış meydana gelmekte. Bulunabilirliklerini de önemli düzeyde arttıran işletmeler, kullanıcıların daha kaliteli bir kullanıcı deneyimi yaşamasına olanak sağlamakta. Bu sayede yeni müşteriler de elde edebilmekteler.

Artık birçoğumuz bir işletmeye gitmeden önce ya Google’dan araştırıyoruz ya da direkt olarak Google üzerinden bulup gitmeye kadar veriyoruz. Google Maps’te aradığımız işletme türü ile ilgili (örneğin kafe, restoran, hotel, hastane, mağaza) o anda çevremizde gözüken işletmeler arasından reklam verip en üst sırada çıkan yer ile etkileşime geçmemiz çok daha olası hale geliyor. Verdiği reklam sayesinde etkileşime geçtiğimiz işletme, o günlük bizi kazanma şansına sahip oluyor. Hoşumuza giderse belki de sürekli müşterisi haline geleceğiz. Google Maps’e gelen bu reklam stratejisi ile bizim de tüketim davranışlarımız etkilenmiş oluyor.

Örneğin; Yurt içinde tatile çıkacağız ve “kaş otelleri” anahtar kelimesi ile Google Maps’te arama gerçekleştirdik. Haritada gördüğümüz oteller arasından en üstte, reklam ile yer edinen işletmeyi, önce puanlaması ve yorumlar sonra da genel özelliklerini inceledikten sonra satın alma kararımızı verebiliriz.

Gitgide hayatımızın bütün alanlarına dahil olmaya başlayan Google, bizim yerimize düşünen, karar veren bir mekanizma olma yolunda hızla ilerliyor. Bir sonraki hedeflerini de “evde otururken izleyeceğimiz filmden, ne yememiz” gerektiğine kadar karar alma mekanizması olmak olarak açıklıyor Google’ın üst düzey yetkilileri.

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir