Facebook Gruplarından Satış Yolculuğuna - GoSocial Dijital İletişim Ajansı

Facebook Gruplarından Satış Yolculuğuna

Facebook grupları, markanız ile son tüketici arasında özel iletişim ve  bağ kurmanızın en yollarından biridir.

 

Gelişen teknoloji ve her gün değişen kullanıcı davranışlarını göz önüne aldığımızda Facebook’tan daha fazla etkin gözüken sosyal medya mecraları var. Instagram, Twitter, TikTok veya YouTube gibi mecralarda kullanıcılar daha aktif zaman geçiriyor ve satın alma yoluna buradan daha efektif şekilde gidiyor gibi görünebilir. Fakat özellikle hedef kitle analizi gerçekleştirmede ve satış stratejisi belirlemede Facebook’a yer vermiyorsanız (ürün ve hizmete göre değişiklik gösterebilir tabi) bir yerden kayıp yaşama ihtimaliniz çok yüksek.

Facebook’un mecra olarak kullanım ve etkileşim konusunda sosyal medya dünyası içinde yeri değişse de, aynı şey facebook grupları için geçerli değil. Insanlar facebook gruplarında hemen hemen her konuda aradıkları yanıtları bulabilecekleri, daha kolay ve hızlı iletişim kuracakları düşünecine sahipler.

Facebook’ta oluşturacağınız ve markanızı tanıtacak, kullanıcıları etkileşime sokacak bir facebook grup sayfası ve diğer kanallardan beslenen, markanızla ilişkili bir kullanıcı grubu kurarak, yavaş ama sağlam adımlarla hedefinize ulaşabilirsiniz.

Örneğin; bir yardımcı gıda ürün satışı gerçekleştiriyorsunuz. Instagram’da olduğunuz gibi Facebook üzerinden de mevcut hedef kitlenize ulaşmaya veya yeni kullanıcılara ulaşıp, marka bilinirliği sağlamaya çalışıyorsunuz. İşletme profillerinizin dışında kuracağınız bir Facebook grubu sayesinde markanızla yeni tanışmış ve hala ürünü satın alıp almama noktasında kararsız olan kullanıcıları gruba dahil ederek, gerçekten sizden ürün satın almış ve sonuçlarını deneyimlemiş kişilerle iletişime geçirmek, sizden ürün satın almalarını çok daha kolaylaştıracaktır.

Facebook’ta yer alan grubunuzu günün her saati yönetmek ve içerik paylaşımı yapmanıza gerek yok. Oradaki esas amacınızın sizin sadık müşterileriniz ile yeni gelen kullanıcıların doğal bir şekilde iletişime geçmesi ve yeni gelen kullanıcıların, sizin sağladığınız ürünün faydalarını gerçek insanlardan görmesi olmalıdır. Bu doğrultuda ürünlerinizi sürekli kullanıp faydasını gören müşterileriniz ile iletişime geçerek onlara marka elçiliği vermelisiniz.

Bu sayede marka elçiniz olan müşteri hem markanıza daha da bağlanıp sahiplenecek hem de yeni kullanıcıları ikna etmek için çaba sarf edecektir.

Bir diğer yol olarak da grubunuzda yer alan kullanıcıların faydalanabileceği bilgi paylaşımları ve tabi ki indirim kuponlarıdır.

Kullanıcılara grubunuzda sürekli kalması için de bir şeyler vadetmeniz gerekebilir. Eğer e-ticaret kanalınız varsa grup üyelerinize özel olarak vereceğiniz indirim kuponları, grubu devamlı takip etmeleri adına kullanıcıları motive edecektir.

 

Neden Bir Facebook Grubu Kurmalısınız?

B2C pazarlama yapıyorsanız, direkt olarak son tüketiciye dokunmalısınız. Bunun da günümüzdeki en kolay ve hızlı yolu sosyal medya platformlarıdır.

Reklam çalışmalarını hariç tutarsanız, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi ve moderasyon süreçlerini ücretsiz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Facebook grubu aracılığı ile de bir marka olarak, daha önce sizi deneyimlemiş sadık müşterileriniz ile sizinle alakalı kafasında soru işareti olan yeni kullanıcıları bir araya getirebilir ve ikna etme işini sadık müşterilerinize bırakabilirsiniz. Bu da aslında markanızın işletme sayfası ile grubu arasındaki en büyük farkı ortaya koyan özellik. İletişimi yine kontrol ediyorsunuz ama kullanıcılar, kendileri gibi insanlardan tavsiye ve öneri alıyorlar.

 

Peki Bir Marka Olarak Grup Kurmadan Önce Neleri Belirlemeli ve Grup Kurma Ayarlarını Nasıl Yapmalısınız?

Öncelikle markanızın Facebook’ta neden var olması gerektiğini ve hangi demografik özellikteki kitle ile iletişim kurması gerektiğini iyice ortaya koymalısınız. “Sonrasında ise ne satıyor/sağlıyorsunuz ve bu hizmet/ürünü grup içerisinde nasıl pazarlayabilirsiniz?” sorularının cevaplarını vermeniz gerekiyor.

Zaten hali hazırda bir Facebook işletme sayfasına sahipsiniz. Peki neden bir de grubu marka olarak yöneteyim diye düşünüyor olabilirsiniz. Burada grubu kontrol etmek ve yönlendirmek size ait olmalı fakat içerik paylaşımında üyelerin de aktif olmasına izin vermek, istediğiniz hedefe ulaşmanızı hızlandırabilir.

Grup içerisinde yer alan sadık müşterileriniz zaten grupta oluşturulan mesajlara cevap verip, diğer üyeleri de sadık müşterileriniz haline döndürebilirler. Eğer bir de bir influencer çalışması ile gruptaki içerikleri desteklerseniz, yeni katılıp hala kararsız olan kullanıcılara da ürün ve hizmetinizi kolayca satabilirsiniz.

 

Grup İşleyişi Nasıl Olmalı?

Bir süre sonra yüz binlerce kişiye hitap eden grubunuz olabilir. Bu kadar kullanıcıyı da bir arada düzenli bir şekilde tutmak için belirli kurallar belirlemeniz gerekiyor. Örneğin; Argo kelime kullanımı, şiddet ve aşağılama içeren söylemlerin gerçekleşmemesi için talimatlar belirlemeli ve bu talimatlara uymayanları üyelikten çıkartabilirsiniz.

Aksi takdirde yeni gelen kullanıcıların bir kaos ortamında kendilerini bulmaları ve olumsuz düşünceler beslemesi kaçınılmaz olacaktır.

İçerik üretimi konusunda ise marka olarak sürpriz içerikler ve bilgi paylaşımları oluşturabilirsiniz. Ama bizce daha önemlisi, siz içerik paylaşın fakat bırakın müşterilerinizle yeni kullanıcılar konuşsun.

Doğal bir şekilde yürüyecek olan ikna süreci, sonrasında çok daha kalıcı olacaktır.

 

Gruba Üye Alımında Hangi İletişim Kanallarını Belirlemelisiniz?

Facebook grubuna yeni üyeler kazandırmanız adına 3 ana yol izleyebilirsiniz;

  • Facebook işletme sayfanız üzerinden sizi takip eden kullanıcılara, gruba katılmaları veya haberdar olmaları adına özel içerikler oluşturabilirsiniz.
  • Facebook ve Instagram’da sizi takip eden kullanıcıları hariç tutarak, bir trafik reklamı oluşturabilir ve küçük bütçelerle binlerce yeni üye elde edebilirsiniz.
  • Doğal yollar ile yeni kullanıcıların sizi bulmasını beklemek de bir alternatif. Bu yavaş ve oldukça zaman alan bir adım olsa da kullanıcının sizi kendi araştırması sonucu bulması daha güvenilir bir yaklaşım sağlayabilir. Burada önemli olan adım ise; Facebook grubunu kurarken sektörel anahtar kelimeyi grup isminde kullanmanız olabilir veya grup etiketlerini popüler arama sorgularına eşleştirebilirsiniz.

Var olmanız gereken mecralar; bütün sosyal medya mecraları değil, sizi hedefinize götürecek sosyal medya platformları olmalıdır. Diğerleri sadece enerjinizi başka taraflara dağıtmanıza yol açacaktır. Fakat Facebook, hala dünyanın en çok kullanılan sosyal platformu iken sizin de ücretsiz bir şekilde yönetebileceğiniz Facebook grupları arasında olmamanız, potansiyelinizi kısıtlayıcı bir etmendir.

 

Her Şeyin Ötesinde Facebook Grubunu Nasıl Kuracaksınız?

Adım 1- Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra sol taraftaki sütunda bulunan “gruplar” seçeneğine basın.

Adım 2- “Yeni grup kur” seçeneğini seçin.

Adım 3- Açılan ufak penceredeki bilgileri doldurun. Grup ismini girin. Grubunuzun arama sonuçların görünür olmasını veya olmaması gerektiğini seçin. Son olarak da istediğiniz arkadaşlarınızı gruba davet edin.

Adım 4- Grup sayfanıza kullanıcılar geldikleri zaman onları ilk karşılayan alan olan kapak fotoğrafınızı ve profil fotoğrafınızı düzenleyin. Kapak fotoğrafınızın sektör ile alakalı ve ilgi çekici olması sizi bir adım önde tutar. 😉

Adım 5- Sol tarafta bulunan panelden “ayarlar” sekmesine tıklayarak, grup bilgilerini ve seçeneklerini ayarlayabilirsiniz.

Adım 6-  Ayarlar sekmesinin içerisinden grubunuzla alakalı birçok özel detayı ayarlayabilirsiniz.

İşletme veya markanızın konumunu, web adresini, gruba gelen üyelikleri kimlerin onaylayabileceğini, kimlerin paylaşım yapabileceğini, işletme sayfanızın bağlanma işlemlerini hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Adım 7- Sol tarafta bulunan sütunda yer alan grup kuralları sekmesine girerek, grup içerisinde geçerli olan kuralları belirleyebilir ve kullanıcıları belirli bir sınır içerisinde tutabilirsiniz.

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir