Etkili Kurumsal Sunum Hazırlama Rehberi - GoSocial Dijital İletişim Ajansı

Etkili Kurumsal Sunum Hazırlama Rehberi

Sunumlar, genel olarak karşınızdaki dinleyicileri bilgilendirip, fikir sahibi edeceğiniz dokümanlardır.

Kurumsal bir sunum ise sizin en gizli ve etkileyici silahınız. 😊

Genel olarak dinleyicilerin çoğu;

Yaptığınız sunumdan 10 dakika sonra sadece yüzde 45’ini,

Bir hafta sonra ise sadece 5’ini hatırlıyor.

Peki günlerce hazırladığınız, üzerine saatlerce tekrar yaptığınız kurumsal sunumlarınızı nasıl daha fazla hatırlanabilir kılabilirsiniz?

Gelin bu yazımızda bu konunun değerlendirmesini yapalım. 😊

Kurumsal bir sunum hazırlamak, dinleyicilere şirketinizle ve yaptığınız/yapacağınız işler ile alakalı “vurucu” cümleler söylemek kolay gibi gözükse de önemli olan ne kadar uzun süreli bir etki yaratacağıdır.

Karşısına çıkacağınız özel bir toplantı da olabilir bir topluluk önü de. Sunumu, dengeyi iyi kurarak, karşıdaki dinleyiciyi ne “sıkıcılıktan uyutan” ne de “bilgi bombardımanına” tutup konuları kaçırmasına sebep olacak şekilde hazırlamamalısınız. Aynı şey, sunumun tasarımı, ekrana bakarak okuyup okumadığınız ya da sunumun içeriği ile de ilgilidir.

Kitleniz Kim? Dinleyicileriniz Hangi Sektörden?

Bu paragrafın oluşmasını sağlayan “kilit” soru. 😊

Sunumunuzu yapacağınız dinleyiciler hangi sektörden? Ne istiyorlar ve siz onlara ne vereceksiniz?

Yukarıdaki sorular, etkili bir sunum oluşturmanız için yol haritanızı belirleyeceğiniz önemli sorulardır. Hizmetlerinizi veya ürünlerinizi tanıtmak amacı ile mi sunum hazırlıyorsunuz yoksa şirket içi faaliyetlerinizi anlatan bir sunum mu? Ya da eğitim amaçlı mı?

Unutmayın; dinleyicileri bilgilendirmek veya onları kendinize bağlamak için sunum hazırlıyorsunuz. O yüzden onların dilinden konuşmak oldukça önemli. Sunum içeriğinizin tüm detaylarına siz hakim olabilirsiniz ancak dinleyicilerinizin iç görüsünü yakalamak ve onların kafasındaki soruları önceden tahmin ederek sunum içeriği hazırlamak önemlidir.

Ana Mesajınız Ne?

Sunum başlamadan önce “temel” konunuzun ve “ana mesajınızın” anlaşılabilir bir şekilde dinleyicilere iletilmesi ve sunum içeriğinin de ana mesajı desteklemesi gerekmektedir.

Dinleyicilerin sizden ne gibi bir fayda sağlama amaçları var? Onlara bilmedikleri ne gibi bir şey aktaracaksınız? Sunumda ana hedefiniz, sunum sonunda beklediğiniz kazanç nedir?

Yukarıda soruların cevaplarını öncelikle siz tespit etmeli ve ona göre sunum içeriğinize yerleştirmelisiniz.

Bu yüzden hazırlayacağınız sunumda, ana mesajınızı çok iyi seçmeniz gereklidir. Konudan konuya atlamak, dinleyiciyi ana konudan uzaklaştıracak ve sonunda beklediğiniz faydayı almanızı geciktirecek ya da olumsuz etkileyecektir.

Kalabalıktan Uzak, Sade Tasarımlar

Şirket veya yöneticilere yapılacak olan kurumsal sunumlarda karşınızdaki dinleyicilerin, belki sizin kadar olmasa da sektör ve anlatılmak istenen fikir/iş konusunda fikir sahibi olduğunu unutmayın. Bu sebepten dolayı sunumunuza uzun uzun metinler yerine durumu özetleyen, sözü size bırakacak etkili 2-3 adet görsel ve kısa tanımlar kullanmaya özen gösterin.

Slayt sayfanız ne kadar metinden oluşur ve siz de ne kadar sadece o metne bağlı kalıp anlatırsanız, dinleyiciler için bir o kadar “sıkıcı” hale geleceksiniz ve sunumdan kopmalarına sebep olacaksınız. Ekranda gördükleri slaytlar olsa da önemli olan sizi dinlemeleridir, ekrana uzun bakmalarını engellemek kilit yaklaşımdır.

İnfografiklerin Gücüne Güvenin

Konuya hakimliğiniz ile sabit olarak sunuma ekleyeceğiniz infografikler, karşı tarafa gerekli mesajı vermeniz için sizi etkili bir şekilde destekleyeceklerdir. İnsanlar rakam ve oran görmeyi severler, infografik kullanmak sizin alanınıza hakim olduğunuzun da göstergesidir.

Bir mesajı iletmek için yazmanız gereken birkaç paragrafı, tek bir görsel üzerinden ve kullanıcıyı sıkmadan aktarabilirsiniz.

Dijital Ortamda Paylaşacaksanız…

Sunumunuzu başarılı bir şekilde yaptınız ama sizden sunumu dijital ortamdan istediler ve download edilmek üzere yüklemeniz istendi. Ne yapmalısınız?

Sunum hazırlığındayken görsel temalı sunumunuzun bir de “metin” destekli formatını hazırlayıp yedekleyebilirsiniz. Bu sayede; dijital ortamdan sunumunuzu indiren bir kullanıcı, sizin sunum sırasında anlattığınız ama sunumda yazılı olarak yer vermediğiniz bilgilere erişebilecek. Çünkü, sunumu indiren kullanıcı sadece görsellerden üzerinden “ana mesajınıza” hakim olamayabilir. Fakat etkili infografiklerin yanında yazılı metinlere de ulaşırsa, o zaman sizi dinledikten sonra da anlattıklarınıza hakim olmaları kolaylaşır, pekiştirici olabilir.

 

Unutmayın; Sunumunuzun %90’ını,

         Dinleyicilerin %99’u anlayabilmelidir.  😊

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir