fbpx

Daha Başarılı LinkedIn Şirket Sayfaları İçin Neler Yapabiliriz?

Sektörün profesyonellerine ve potansiyel müşteri/çalışanlarınıza kendinizi nasıl daha iyi anlatabilirsiniz?

2000 ‘li yılların başında ilk adımını atan fakat potansiyeli tam olarak geçtiğimiz senelerde fark edilen LinkedIn, kullanıcılara sektörel paylaşımlarını yapabilme ve iş başvuruları gerçekleştirme gibi imkanlar tanırken, bundan bir süre öncesine kadar da şirketler için sadece B2B pazarlama kapısı olarak görülmekteydi.

Günümüzde bile birçok büyük şirketin hala önem vermediği bu sektörel mecranın, geleceğini gören, diğer sosyal mecralarda olduğunu gibi stratejiler hazırlayan ve markasını konumlandıran şirketler, adeta girilmemiş denize, ilk atlayanların etkisini oluşturdular.

Bugün, kurumsal web sayfalarına girişlerin %60’dan fazlası LinkedIn üzerinden gerçekleşmektedir.

Özellikle 2018 yılı, LinkedIn’in öneminin tam olarak fark edildiği ve diğer sosyal ağlar gibi üzerine stratejiler oluşturulmasına başlandığı yıldır.

Şirketler, bağlantılarını potansiyel müşterilerine döndürme, sektörel başarılarını sergileme ve çalışan açıklarını, iş ilanları ile kapatabilme olanaklarını kullanmaktadırlar. Tabii bunların hepsi de kaliteli bir şirket sayfası ve doğru planlanmış bir içerik yönetimi sonucu oluşmaktadır.

Yazımızın en önemli bölümü olan “gelişme” bölümünde sizlere; bilgilerinizi doğru girin, profil ve kapak fotoğrafınızı orantılı koyun veya kişi hesabı değil, sayfa oluşturun gibi basit adımları anlatmayacağız. Sizlere asıl hikayeyi anlatacağız…

Kendinizi ve Yaptığınız İşi Doğru Anlatın

LinkedIn, ilk etapta kurumsal yapıya sahip ve kullanması karmaşık gibi gelebilir. Fakat merak etmeyin, girince alışıyorsunuz. 😊

Yapmanız gereken ilk adımlardan biri, doğru hedef kitle için doğru içerik planını hazırlamak olmalı. Doğru kitleye yanlış, yanlış kitleye doğru ya da ikisi de… Ulaşmak istediğiniz kitleyi tanımak, analizi iyi yapmak altın kurallardan biridir. Buna ilk başta da mevcut çalışanlarınızdan başlamanız gerekebilir. Sonuçta daha sizin kendi çalışanlarınız, paylaşımlarınızdan zevk almıyor ya da kendilerinden bir tutam parça görmüyorlar ise mevcut kullanıcıları etkilemek için önünüzde büyük bir sorun var demektir.

Kendinizi iyi ve anlaşılır ifade etmek çok basit gibi görünse de ne yazık ki günümüzde birçok büyük şirket bunu becerememektedir. Hedef kitlesine kendisini iyi anlatmak, potansiyel müşterilerine kaliteli ve gerçekçi vaatlerde bulunmak hayati önem taşımaktadır.

Sizi marka olarak, kullanıcıların gözünde doğru yere konumlandıracak olan birkaç soru vardır;

  • İleride neyi başarmış olmak istiyorsunuz?
  • O başarıya ulaşmak için neler yaptınız, neler yapıyorsunuz?
  • Hikayeniz ne?
  • Kullanıcılar neden sizi tercih etmeli?
  • Ne vadediyorsunuz?

Yukarıdaki soruların cevapları, içeriklerde doğru bir şekilde kullanıcı ile paylaşıldığı taktirde zaten LinkedIn’de kaliteli bir kitleye hitap etmeye başlıyorsunuz demektir.

 

Geçmişi Güncelle, Geleceği Yaz

LinkedIn’de strateji adımını başarı ile tamamladıysak sırada bir diğer adımımız olan güncellik var. Gelişen bilim ve teknolojiyle beraber, dün paylaştığımız bugün demode veya yanlış bir bilgi olarak kalabilmekte. Bu yüzden geçmişte paylaştığımız içerikleri güncellemeye özen göstermeliyiz. Sayfanızı ziyarete gelen potansiyel bir müşteri, geçmiş gönderilerde eski ve yanlış bilgileri gördüğü zaman sizi takip etme veya iletişime geçme ihtimali azalabilir. Bu yüzden geleceği iyi analiz edip, geçmişe de bir o kadar özen göstermeliyiz.

Kullanıcıyı, Hikayene Ortak Et!

İçerikle alakalı her blog yazısındaki klişe cümle olmakla beraber; hikaye anlatımı, kullanıcı üzerinde büyük etki yaratmaktadır. LinkedIn’de şirket sayfası olarak, potansiyel müşterileri elde etmek ve var olanı korumak için, onların da içinde yer alacağı ve kendilerinden bir şeyler bulacağı paylaşımlar yapmak gerekir.

İnteraktif içerikler, dijital ortamda her zaman kullanıcı dostu olmuştur. Sonucuna katkısı olacak bir paylaşıma, (beğeni olsun, yorum olsun) birçok kullanıcı ortak olmak istemektedir. Bir de bunu büyük bir marka için gerçekleştiriyorsa; sizi artık bir takip edilecek bir hesap olarak değil, karşılıklı fikir alışverişi yapabileceği bir arkadaş gibi görebilmektedir.

Sonuç olarak; LinkedIn’de şirket sayfası oluşturmak ve kitlenize oradan da seslenmek, var oluşunuza bir önemli etki yapacaktır. Kullanacağınız uygun ve yalın bir dil, doğru etiket kullanımı, anahtar kelime seçimi ve aktif olarak içerik üreteceğiniz bir LinkedIn şirket sayfası ile potansiyel müşterilerinize rahatça ulaşabilir ve marka olarak kaliteli bir kitleye seslenebilirsiniz.

 

 

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat