Content Marketing Nedir? - GoSocial Dijital İletişim Ajansı

Content Marketing Nedir?

Content Marketing (İçerik Pazarlaması), hedef kitlenin ilgisini çekecek içerikler üreterek hedef kitleyi eğitmek ve elde etmek için kullanılan bir pazarlama tekniğidir.  Content Marketing, bir itme-çekme stratejisidir. İçerik insanların ilgisini çekmeli; fakat insanların düşüncelerine ket vurmamalıdır. Çünkü bu pazarlama türünün temel hedefi, satıştır. Geçmişten bugüne content marketing, hikaye anlatımı, yaratıcı dağıtım teknikleri ve müşteri deneyimlerine verdiği önemle gelişim gösterdi.

İstatistiklere göre, 10 tüketiciden 7’si makale okuyup, video seyrederek şirketler ve sundukları çözümler hakkında bilgi sahibi olmayı, reklam amaçlı geleneksel pazarlamaya tercih ediyor. Bu tüketicilerin dörtte üçünden fazlası içerik pazarlamasının ürün odaklı olduğunun farkında; ancak ürün ile alakalı ön bilgi almanın gerektiğini de biliyorlar. Üçte ikisi içerik pazarlamasının satın almada daha başarılı kararlar vermelerine yardımcı olduklarını hissediyor.

Rekabetin yoğun olduğu bu çağda markaların müşterilerle duygusal bağ kurması zorunluluk halini aldı. Bu bağı kurmanın en etkili yolu da kaliteli içerik üretmektir. İhtiyaç duyduğu bilgiye kendi isteği ile erişen ve sorularının cevabını bulan tüketicinin markaya olan tutumu, pozitif yönde değişir ve satış döngüsü başlar. Ürün satışı yapmayan içerik pazarlaması, marka ve ürüne dikkat çekerek satın alma davranışını doğal bir şekilde gerçekleştirir ve tüketicinin ilgisini yüksek tutar. Örneğin, 1900’lerin başında Michelin, otomobillere olan ilgiyi artırmak için ücretsiz seyahat rehberleri yayınladı. Proctor&Gamble, “ses operaları” olarak bilinen markalı radyo programları ile ilk sesli içerik pazarlamasına giriş yaptı.

Content Marketing’in Marklara Etkileri

Concent Marketing, blog, e-kitap, e-dergi, e-mailing, vaka incelemeleri, video, Webinar, fotoğraf, illüstrasyon, haber duyuruları ve forumlar vb. içerik türlerini kapsar. Birçok çeşitliliği içerisinde barındıran Content Marketing’in markalara etkileri:

  • İnsanların satış odaklı reklamlardan hoşlanmamasından yola çıkarak, content marketing tüketicinin duygularına dokunur.
  • İnsanların sosyal medya ile iç içe yaşaması, alanı genişleterek tüketici ile yakından temas kurmayı kolaylaştırır.
  • İnsanlar, ürün satın alırken reklamlardan ziyade çevresindeki insanların ve ürünü kullanan kişilerin yorumlarını dikkate aldığından içerik pazarlaması etkili bir pazarlama yöntemidir.
  • İçerik pazarlamasını sosyal medyaya entegre eden marka, reklam odaklı değil de faydalı içerikler ve öneriler sunan marka konumlandırmasıyla samimi bir imaj çizer.
  • Dijital iletişimde içerik, sohbetin bir aracı olarak organik etkileşim yaratarak reklama dönüşür.
  • İçerik pazarlama, bir hikaye çerçevesinde insanların sorularını cevaplayarak onları eğlendirir, motive eder ve karar mekanizmalarını etkiler. Marka da bu durumdan beslenerek tüketicide sadakat ve güveni sağlar.

 

 

One Comment

  • Emeğinize sağlık Çok aydınlatan bir yazı olmuş Projelerim için en kısa zamanda iletişime geçicem
    Saygılar

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir