İçerik Pazarlaması, B2B

B2B’de İçerik Pazarlamasının Önemi

“Basit yapın. Hatırda kalır olsun. Kendisine bakmaya teşvik edici olsun. Okuması eğlenceli olsun.” – Leo Burnett

Gelişen teknoloji ile sanayi devriminden beri pazarlamanın nasıl yön değiştirdiğine hep beraber tanık olmaktayız. Ürün odaklı başlayan pazarlama faaliyetleri, sonrasında sırasıyla tüketici ve insan odaklı ilerledi. Milenyumdan sonra ise hayatımıza giren sosyal medya, günlük yaşantımızdan satın alma davranışlarımıza kadar birçok şeyi değiştirdi. Artık ondan uzak kalmaya dayanamama ve her an gündemin gerisinde kalma hissi ile karşı karşıyayız. Pazarlama dünyasının şu an içinde bulunduğumuz dönemi ise 4.0’dır. Odağında insan ve insan duyularını bulunduran bu sistem, marka ve firmaların pazarlama stratejilerini de büyük ölçüde değişime uğratmıştır.

İçerik Pazarlaması

Eskiden, verilen vaatler, öne çıkarılan ürün/hizmet özellikleri hedef kitleyi etkilemekteydi. Artık bilginin ön planda olduğu dönemi yaşamaktayız. Ürettiği içerikler ile bizi arkadaş edinen, bilmediğimizi söyleyen, merak ettiğimizi anlatan markaları takip ediyor, yeri geldiğinde marka avukatlıklarına soyunuyoruz. Bu bağlamda markalar ve firmalar içerik pazarlamasında ciddi stratejiler oluşturmakta ve hedef kitlelerine iyi bir hikaye anlatmak durumunda kalmaktadırlar.

Sosyal mecralarda veya web sitelerinde tamamen satış odaklı içerikler görmek, “kapat” butonunun nerede olduğu belli olmayan pop-up’lar ile karşılaşmak bizler için can sıkıcı duruma gelmektedir. Demode kalmaya başlayan bu yöntemlerin dışında İçerik pazarlama, bir hikaye çerçevesinde insanların sorularını cevaplayarak onları eğlendirmekte, motive etmekte ve bilgilendirmektedir. Markalar da bu durumdan beslenerek tüketicide sadakat ve güveni sağlamaktadırlar. Üretilen özgün içerikler bizlere hoş vakit geçirtirken, internetin uçsuz bucaksız dünyasında üretilen milyonlarca içerik arasından da markaların bulunabilirliklerini daha kolay hale getirmektedir.

B2B ve İçerik Pazarlamasının Önemi

Markalar, izledikleri içerik pazarlaması stratejileri ile marka bilinirliklerini müşteri odağında üst seviyeye çıkartmaya çalışmaktadırlar. Anlattıkları iyi bir hikaye ile müşterileri kendilerine bağlamakta, verdikleri bilgiler ile de yaptıkları işin “en iyisi” olduklarını göstermektedirler.

Bundan önceki pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutan 4P, B2B pazarlama stratejileri ile  artık; ürünün yerine çözümü, fiyatın yerine değeri, dağıtımın yerine erişilebilirliği, promosyonun yerine ise eğitimi koymaktadır. Bu sayede markalar hedef kitlelerinin algılarını değiştirmek yerine duygularına hitap etmeyi ve onlar ile arkadaşlık kurmayı hedeflemektedirler.

Bilgi satan markalar, rakiplerine göre daha iyi bir konum elde etmektedirler. İnternet sayesinde bilgiye erişim, alıcıların hangi satıcılar ile çalışacaklarına karar vermelerine olanak sağlamaktadır. Müşteriler;

  • Satış mesajı yerine bilgilendirme
  • Boğan reklamlar yerine hikaye duymayı veya öğrenmeyi istemektedirler.

Büyük ölçekli B2B firmaları, talep oluşturma ve müşteri ile bağ kurmada içerik pazarlamasına güvenmektedir. Kaliteli ve ilgili içerik üretmek, müşterilerin gözünde marka bilinirliğini sağlamlaştırmakla beraber, sektörel güven duygusunu da müşteriye yansıtmaktadır.

İnsanların duyularını hedef alan pazarlama 4.0 stratejileri, artan sosyal medya kullanımıyla içerik pazarlamasını uzun bir süre daha içinde bulundurmaya devam edecektir. Kaliteli ve özgün stratejiler geliştiren içerik ajansları ile çalışan markalar, tüketici nezdinde iyi yerlerde konumlanmaya devam edecek, müşterileri ile olan arkadaşlık bağları da zaman geçtikçe kuvvetlenecektir.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat