2019 Trendi Kreatif İçerik mi Hızlı Render mı?

İnternet dünyasının yükselen trendi, videolar ve yalnızca üç saniyeniz var!

Video içeriği, pazarlamanın başrol oyuncularından biri olarak yıldan yıla büyümeye devam ediyor. Kullanıcıların dikkatini çekmek için ise yalnızca 3 saniyeniz var. Bu hız ve rekabetin de artmasıyla video içerikleri de gün geçtikçe zenginleşiyor; televizyon programları, filmler, diziler, belgeseller, influencer’ların ürettiği içerikler, magazinden spora aklınıza gelebilecek her konuda çekilmiş milyonlarca video içeriğini görmek mümkün.

Video pazarlamayı kullanmanın faydalarını gören şirketlerin oranı 2017 yılında %63 iken, 2018’de %81 ile yükselişe geçti. 2017 yılında, dijital reklam harcamaları, ilk kez TV harcamalarını aştı. TV kanalları da kendilerini bu akıma uydurabilmek için proje üstüne proje geliştirmeye devam ediyor.

Videolar, marka kitlelerine daha çekici geliyor. Kullanıcıların % 80’i, blog okumak yerine video izlemeyi tercih ediyor. Televizyon gibi geleneksel mecralar yerine çevrimiçi izlemeyi tercih eden kitlelerin oranı ise, % 87’yi gösteriyor.

Neden Video İçeriği?

  • Kaliteli: Video içerikleri, diğer içerik türlerine göre daha kolay anlaşılır, bilgi kirliliği içermeyen ve inandırıcı özelliklere sahip.
  • Etkileyici: Tüketiciler, ekranda karşılaştıkları görsel efektler ile herhangi bir düz metin ya da statik görsele oranla daha derin ve duygusal bağ kuruyor. Böylece tüketiciler, videoyu izledikten sonra etkileşime daha çok eğilimli oluyor. Aynı zamanda sıkıcı veya zor bir konu, video ile anlatıldığında daha çok erişim ve etkileşim alıyor. Sadece birkaç karede, animasyonlar ve efektler ile çok daha fazlası ifade edilebiliyor. 
  • Ekonomik: Video içeriği ile zaman ve mekandan bağımsız daha ekonomik koşullarda eğitimler veriliyor. Aynı zamanda video, daha sonra paylaşılmaya ve yeniden yayınlanmaya hazır bir şekilde platformda kalabiliyor.
  • Güvenilir: Hedef kitlelerin canlı akışa güvenme olasılığı daha yüksektir. Bunun için doktora yapılmadığını ve gerçekliği tükettiğini biliyorlar.
  • Erişimi Yüksek: Verilmek istenen mesaj, çok daha geniş kitlelerdeki tüketicilere çok kısa sürede erişebiliyor.

Sosyal Medyada Video İçeriği

İçerik stratejilerinin videolar ile genişletildiği sosyal mecralarda video içerikli reklamların kişi başı erişim maliyetleri, görsel içeriklere oranla daha düşük; yani mevcut bütçenizle daha yüksek erişim satın alabiliyorsunuz. Her açıdan daha avantajlı olan video içeriklere talebin artmasıyla da reklam bütçelerinin ilerleyen günlerde yükselmesi de olasılıklar arasında yer alıyor. Ayrıca 2019 yılı için canlı yayınların ve mikro videoların daha fazla tüketileceği düşünülüyor.

Video dilinin sosyal mecralarda esprilere konu olduğu da baz aldığımızda, sosyal mecraları özelinde değerlendirebiliriz:

1- Youtube

  • Akıllı telefon kullanıcıları tarafından dikey formattaki reklamların daha çok ilgi çekmesiyle Youtube, reklamlarında mobil optimizasyonu uygulayacak. YouTube trafiğinin %70’ini çeken mobil uygulamada yayınlanacak reklamlar, şüphesiz YouTube’a önemli bir gelir sağlayacak.
  • Youtube TV, reklamverenlerin daha geniş erişime ulaşabilmeleri için büyük bir fırsat olacak.
  • Şirketler, içerik üreticileriyle ortaklık kurmaya başlayacak.

2- Facebook

  • Kare video formatı, yatay videolar karşısında tekrardan üstünlük kurmaya devam ederken, Facebook Story’ler için dikey video formatları artış gösterecek.
  • Markalar ve girişimciler, Facebook Creator aplikasyonunu kullanarak daha çok canlı yayın ve hikaye paylaşımları yapacak.
  • Facebook’ta kullanıcıların güvenini kıran clickbait (tık tuzağı) videolar, hızlı düşüş yaşayacak.

3- Instagram

  • Instagram, IGTV ile dikey ve tam ekran formatında video içeriği ile her geçen gün daha çok kullanıcıyı aktif üretim için teşvik edecek.
  • Instagram, gelecek yıllarda yalnızca 18–29 yaş arası yetişkinler tarafından kullanılmayacak; daha geniş kitlelere hitap edecek.
  • Herkesin içerik üreticisi olduğu bu platformda markalar, Instagram video paylaşımlarına daha estetik ve özenli yaklaşacak.
  • Markalar, Instagram Story’de sponsorlu reklam içeriklerinde video formatına yoğunlaşacak.

4- Linkedin

  • Linkedin, bu yıl video desteğini şirketlerin kullanımını açtı. 2019’da şirketler, daha çok video içeriği üretmeye ve paylaşmaya başlayacak.
  • Otomatik oynayan video reklamların sponsorlu içerik başlığıyla uygulamaya eklenmesiyle reklam erişim ve etkileşimleri de 2019’da artış gösterecek.
  • Pazarlamacılar ve üst düzey yöneticiler, kişisel bilgilerini açıklayıcı videolar yükleyecek.
  • Linkedin videoları, mobil görüntüleme için uygun hale getirilecek.

5Twitter

  • Twitter, yakın zamanda 360 derece canlı yayın özelliğini kullanıma açtı. 2019’da Twitter’da yine video içerikleri popülerliğini koruyacak.
  • Twitter’da haber akışının videolar üzerinden aktarılması, artarak devam edecek.
  • Tanıtım videoları, markalar için daha temel bir tercih olacak.
  • Video içerikleri, mobil cihazlar için uygun hale getirilecek.
  • Markaların ve pazarlamacıların, etkileşimlerini artırmak için animasyonlu gif seçeneğine yoğunlaşmaları da öngörü olarak gösteriliyor.

6- Whatsapp

  • 2018 sona ermeden iOS ve Android’e gelen güncelleme ile Instagram, Facebook ve Youtube video paylaşımları, uygulamadan çıkmadan Whatsapp üzerinden izlenebilecek.
  • 2019 yılı içerisinde Whatsapp’da video içerikli reklamların gösterileceği de konuşulan konular arasında yer alıyor.

Video prodüksiyon maliyetleri giderek düşüyor. Yeni nesil ekipmanlar, bu işin için profesyonel olmayı gerektirmeyecek kadar basit kullanımlar sunuyor. Artık herkes akıllı telefonlarından veya küçük bir webcam aracılığıyla canlı yayın yapabiliyor. Üretimin herkes tarafından yapıldığı ve hepimizin birileri için “hedef” olduğu bu zaman diliminde, gerçekten başarılı bir kampanya için gündemi takip ederek, yaratıcılığı ve insan psikolojisini ön planda tutmak gerekiyor.

Video eğitim platformlarının, video portallarının, yeni medya haberciliğinin, video içeriği üreten şirketlerin ve iletişim ajanslarıyla video formatında yapılan anlaşmaların da gelecek yıllarda artış göstermesi bekleniyor.

Share:

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya Yönetiminizi Dinamik GoSocial Ekibine Bırakın! Kapat