2018’de Sosyal Medya Tahminleri

Sürprizlerle dolu sosyal mecralar, 2017’de hangi hayallerimizi gerçekleştirdi?

Sosyal ağların kimi zaman iyi yönlerini kimi zaman ise kötü yönlerine ortak oluyoruz; fakat her ne olursa olsun sosyal medya, hayatımızın her alanında büyük rol oynuyor.  Peki, 2017 sosyal medya açısından nasıl bir yıldı?

2017’de Neler Oldu?

  • Facebook’un işletmelere reklam alanında birçok yenilikler getirmesi, işletmeler tarafından büyük rağbet gördü; fakat kullanıcılara sunduğu hikaye özelliği ile Instagram’ın gerisinde kaldı. Buna rağmen, Facebook Youtube’dan sonra en çok kullanılan sosyal mecra olarak 2017 raporlarında yerini aldı.
  • Facebook WhatsApp’ı satın aldıktan sonra iş, canlı konum, durum ve dosya paylaşımı vb. alanlarında birçok yenilik yaptı. WhatsApp, en çok kullanılan anlık mesajlaşma uygulamasına dönüştü.
  • Microsoft‘un LinkedIN’i 26 milyar dolara satın almasının ardından gelen video ve içerik özellikleri, kullanıcılar tarafından sevildi; fakat Türkiye’de kullanım özelliği henüz oturmadığı için kullanıcılar yoğunluk olarak iş ararken aktif kullanıyor. Bu yüzden, sosyal mecralar arasında en sonlarda yer alıyor.
  • Facebook’un Instagram’ı satın almasından sonra Snapchat’ten esinlenerek birçok özellik geliştirdi. Filtreler, kalıcı hikaye paylaşımları, ikili canlı video ve reklam alanındaki gelişimleri, işletme ve kullanıcı sayılarında yakaladı. 2017 yılında da Instagram’ın popülerliği devam etti.
  • Instagram, güncellemeleri ile Snapchat’i geride bıraktı. Snapchat uygulamasının indirilme sayıları düşerek aktif kullanıcı sayısı azaldı. Haber kanallarının uygulama içerisinden çekilmesi gibi durumlar da Snapchat hisselerini düşürdü. 2017 raporlarında sonlarda yer alıyor.
  • Twitter, 2017 yılında karakter sayısını 280’e çıkardı. Beklenen gelişme, büyük ivme yaratsa da insanların hala az ve öz olanı tercih ediyor. Kullanım alanı olarak da siyasi alanda, haberleşme ve haber takibi için kullanılmaya devam ediyor.

 

Sosyal Medya Geleneksel TV’nin Önüne mi Geçiyor?

We Are Social ve Hootsuite firmaları tarafından yayınlanan Digital in 2017 Global Overview araştırma raporu açıklandı. Türkiye’deki cihaz kullanıcılarının %95′i cep telefonu sahibi ve %75′i akıllı telefon kullanıyor. Dizüstü ve masaüstü bilgisayar kullanımı %51 oranındayken, TV %98 oran ile hala hayatımızda önemli bir yeri kapsıyor. Kullanıcılar, gün içerisinde ortalama 7 saatini bilgisayar karşısında geçiriyor. 3 saatini ise telefon üzerinden internete bağlı sosyal medya platformlarında geçiriyor. TV karşısında geçirilen vakit ise ortalama 2 saat.

Youtube’da en popüler videonun Charlie Bit My Finger olduğunu hatırlayın. Günümüzün amatör DIY (kendin yap) videoları, Emmy Ödülleri’ni kazanmaya devam ediyor. Youtube, abonelik sistemi ile kullanıcılara canlı TV yayını özelliği sunuyor.

Facebook da, orijinal senaryo ve şovları için Facebook TV ile 2018’e 1 milyar dolardan fazla bütçe ile hazırlanıyor. Hız kesmeden ilerleme kaydederek Netflix ve Amazon’a rakip çalışmalarını sürdürüyor. Ek olarak, Snapchat de  özgün Snapchat Şovları serisini güçlendirmek için NBCUniversal ile ortaklık kuruyor.

Sosyal mecralardan gelen bu ataklar ile geleneksel TV, yerini her geçen gün Mobil TV’ye bırakıyor. Böylece, Mobil Tv farklı bir araca da dönüşüyor.

Sosyal Medya ve Reklam

Sosyal medyada hayatın akışı hızlandıkça reklam korelasyonu da artış gösteriyor. Facebook ve Instagram reklamları da gün geçtikçe daha iyi konumda fırsatlar sunuyor. Reklam verme özelliklerinin yanında işletmelere erişim ve etkileşim sayısı yüksek postları önererek gönderiyi öne çıkarma fırsatı sunuyor. Böylece şirket, ürününe veya hizmetine göre hedef kitlesini seçerken içeriğe göre belirlenen erişim-hedef kitle yelpazesinden yararlanarak kaliteli reklam verebiliyor.  Ayrıca, görsel ve video içerisindeki metinlere de belirli bir kısıtlama getirilerek uygun olmayan içerik ve görsellerin paylaşılması da engelleniyor.

2018’de LinkedIn’in yüksek hedefli reklam işlevselliğine giren ve kullanıcılarının artış göstereceği  daha fazla şirket bulunması bekleniyor. Yeni sahibi Microsoft, LinkedIn’in geniş ve profesyonel veri bankalarını Outlook ve Dynamics 365‘e entegre etti. Bu gelişme, önümüzdeki yıllarda LinkedIn’in ne kadar etkili ve etkileyici olacağına işaret ediyor.

10 yılı aşkın süredir iletişim ağları, küresel olarak yaklaşık 3 milyar kullanıcıyı yakaladı. Şimdi, bu bilinçli kitle ile gelen sorumluluk ve zorlukları kabul etmeye başlıyoruz. Reklamları sunmanın daha iyi ve daha etkili yollarını bulurken kullanıcıların mutluluğunu devam ettirmek mümkün mü? Yeni alışveriş seçenekleri ve ücretsiz TV kullanmanın yolları bulunabilir mi? Zaman gösterecek.